با خواندن و مطالعه مستمر به نگاهی متفاوت خواهید رسید

اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد رمان «پلاک61» نوشته هادی خورشاهیان را با حضور نویسنده کتاب،‌ نقد کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ویژه‌برنامه «دوپنجره» مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد، با حضور 80 نفر از اعضای مراکز فرهنگی- هنری این استان، هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، برگزار شد.
هادی خورشاهیان، در این نشست گفت: مهم‌ترین ویژگی در بحث نوشتن، متفاوت دیدن است و این تفاوت‌هاست که زیبایی‌آفرین و هیجان‌انگیز می‌شود و کودکان و نوجوانان با خواندن و مطالعه مستمر به این نگاه متفاوت خواهند رسید.
وی به کودکان و نوجوانان حاضر در نشست توصیه کرد: تا در کتاب‌خانه‌های کانون حضور یابند و با مطالعه هر چه بیشتر و با استفاده از راهنمایی‌های مربیان در عرصه نوشتن، موفق خواهند شد.
اعضای مراکز فرهنگی هنری مشهد ضمن تشکر از نویسنده به خاطر به تصویر کشیدن فضای جنگ و بیان داستان با راویان متعدد، طنز کلامی و بار عاطفی رمان، نقدهای خود را از جمله نیاز به توصیفات بیشتر، شخصیت‌پردازی دقیق‌تر و استفاده از زبان محاوره در دیالوگ‌ها بیان کردند.
جواد محقق نیشابوری، مدیر‌کل کانون خراسان رضوی نیز در این نشست، ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: نویسندگان حوزه کودک و نوجوان ترجیح می‌دهند نقد و نظر مخاطبان اصلی کتاب خود یعنی کودکان و نوجوانان را از نزدیک بشنوند.
مدیر‌کل کانون خراسان رضوی از بچه‌ها خواست تا در کنار خواندن، نوشتن را نیز به‌صورت جدی آغاز کنند.
محبوبه بزم‌آرا کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون خراسان رضوی در توضیح این خبر گفت: رمان «پلاک 61» اثر هادی خورشاهیان نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان است که در اواخر مهر در اختیار اعضای کتاب‌خوان مراکز فرهنگی‌هنری مشهد قرار گرفت.