کد خبر: 263354
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
نخستین مرکز فراگیر کانون لرستان افتتاح شد

کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه شهر خرم‌آباد با گشایش نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری استان لرستان در محل مرکز شماره 4 کانون این شهر، از 40 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدجوادمحمدی، مدیرکل کانون لرستان در مراسم گشایش این مرکز گفت: در این مرکز علاوه بر امکانات موجود برای اعضا، امکانات خاصی نیز برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه که دچار آسیب‌های بینایی، شنوایی یا جسمی، حرکتی هستند، در نظر گرفته شده است تا این افراد نیز بتوانند در کنار سایر همسالان خود از امکانات و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون، استفاده کنند.
وی با بیان این‌که در نخستین مرکز فراگیر کانون استان کتاب‌هایی با خط بریل، کتاب‌های گویا و برنامه‌های نرم‌افزاری و دستگاه‌های بزرگ‌نما و سایر لوازم مورد نیاز برای آنان در نظر گرفته شده است اظهار امیدواری کرد تا با مساعدت مسوولان در آینده شاهد تاسیس و راه‌اندازی مراکز فراگیر در سراسر استان باشیم تا تمامی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه بتوانند از امکانات فرهنگی، ادبی و هنری در مسیر رشد و تعالی برخوردار باشند.
در بخش دیگری از این مراسم معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان نیز با ابراز خوشحالی از افتتاح اولین مرکز فراگیر کانون در استان گفت: خوش‌بختانه هر سال شاهد موفقیت‌های دانش‌آموزان و ورزشکاران معلول استان در عرصه‌های مختلف هستیم. بنابراین ضرورت دارد که این عزیزان را بیشتر از پیش مورد توجه قرار دهیم.
محسن یوسف‌وند همچنین تاکید کرد: باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ارتباطات آن‌ها در بسط و گسترش عدالت اجتماعی بیشتر بهره‌ بگیریم.
مراسم گشایش اولین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری استان لرستان با حضور جمعی از اعضا، مربیان، معلمان، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از شاعران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.