نمایش دائمی آثار برگزیده جشنواره‌ی رضوی

آثار برتر جشنواره‌ی سیزدهم و چهاردهم رضوی هم‌زمان با گشایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان قم به نمایش در می‌آیند.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، با انتشار کتاب چهاردهمین جشنواره‌ی رضوی قرار است آثار برتر دو دوره‌ی اخیر نیز به نمایش گذاشته شوند.
بر این اساس، حدود 340 اثر به عناوین برتر و منتخب این رویداد فرهنگی‌هنری دست یافته بودند. هم‌اینک این آثار به مجتمع فرهنگی هنری کانون در استان قم منتقل شده‌اند تا هم‌زمان با آغاز به کار این مرکز در معرض دید عموم قرار گیرند.
به گفته‌ی صدیقه حسن‌زاده، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون این نمایشگاه شامل آثار برتر و منتخب در حوزه‌ی خوش‌نویسی، نقاشی، نشریه‌نگاری، کاردستی، کتاب‌سازی و عکاسی است: «این آثار در سه گروه سنی 7 تا 10 سال، 11 تا 13 سال، 14 تا 17 سال انتخاب شده‌اند.»
حسن‌زاده ادامه داد: در بخش نشریه‌نگاری، کاردستی و کتاب‌سازی بیان این نکته ضروری است که خلق آثار گروهی بوده است. از آنجا که فضا نمایشگاهی است ما نتوانستیم از برندگان بخش قصه‌گویی این جشنواره در این فضا استفاده کنیم.»
او در توضیح شیوه‌ی انتخاب این آثار گفت: «داوری در سه مرحله صورت گرفته است. داوری اول جشنواره در مراکز فرهنگی هنری صورت می‌گیرد. سپس در استان مورد بررسی قرار می‌گیرند و در پایان از سوی ستاد، داوری می‌شوند.
حسن‌زاده در تکمیل سخنانش اضافه کرد: «قرار است کتاب جشنواره نیز به زودی منتشر شود. بیشترین آثار چاپ شده در این کتاب نقاشی است. این نقاشی‌ها در کانون قم نیز به نمایش در می‌آیند.»
مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در پایان از انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره رضوی در کانون خبر داد: «فراخوان و شیوه‌نامه‌ی این جشنواره منتشر و به استان‌ها ارسال شده است که به زودی خبر آن منتشر خواهد شد.»
گفتنی است مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان قم به زودی آغاز به کار می‌کند.