کانون به تحکیم بنیان خانواده کمک می‌کند

فرماندار بیله‌سوار مغان معتقد است ظرفیت‌های کانون می‌تواند به تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آرام حلیم، فرماندار بیله سوار مغان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به پرورش خلاقیت در فعالیت‌های کانون تصریح کرد: ایجاد خلاقیت در کودکان و نوجوانان بسیار مهم و ضروری است و کانون این امر مهم را هدف اصلی خود قرار داده است.
حلیم افزود: در آموزش ‌و پرورش تمرکز بر روی کتاب‌های درسی و امتحانات است، اما بهترین مکان برای پرورش خلاقیت کودکان کانون است، بنابراین کودکانی که عضو کانون هستند در آینده زندگی موفق‌تری خواهند داشت.
فرماندار بیله‌سوار همچنین در بازدید از کانون مرکز بیله‌سوار، رسالت اصلی کانون را ترویج فرهنگ اسلامی و ملی در جامعه عنوان کرد و افزود: توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری کانون در واقع نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی است چراکه خروجی آن می‌تواند در توسعه کشور اثرگذار باشد.
وی با تأکید به این‌که کانون شهرستان بیله‌سوار نیازمند توسعه و تجهیز است، اضافه کرد: در تلاش هستیم با تأمین اعتبارات لازم و اولویت‌بندی عملیات عمرانی قسمتی از مشکلات تا پایان امسال رفع شود و در سال آینده شاهد توسعه‌ی این مرکز باشیم.
فرماندار بیله‌سوار در ادامه از مجهز شدن مرکز فرهنگی جعفرآباد به یک دستگاه خودرو با حمایت فرمانداری این شهرستان خبر داد و افزود: یک دستگاه خودرو در شش‌ماهه‌ی اول سال آینده در اختیار کانون جعفرآباد قرار خواهد گرفت.
هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان نیز در این دیدار با اشاره به دوران با اهمیت کودکی گفت: کودکانی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت می‌کنند و با زبان هنر آشنایی دارند، ضمن این‌که در یادگیری مفاهیم درسی و دانشگاهی موفق‌تر هستند در جامعه هم به‌عنوان شخصی خلاق و خوش‌فکر معرفی می‌شوند.
جمادیه خاطرنشان کرد: کانون مسیرهای پرورش فکر را برای کودکان و نوجوانان هموار می‌کند تا آن‌ها به‌صورت غیرمستقیم با اهداف تربیتی کانون رشد یابند.
وی همچنین از افتتاح نمایشگاه و فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون در شهرستان بیله‌سوار در دهه فجر امسال خبر داد و دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به محصولات فرهنگی و تولیدات داخلی و همچنین افزایش سرانه‌ی مطالعه را از مهم‌ترین اهداف گشایش نمایشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون در این شهرستان عنوان کرد.
جمادیه تصریح کرد: گشایش این نمایشگاه‌ها در شهرهای استان بستری مناسب برای پرورش نسلی متفکر و نوآور در عرصه‌های مختلف فراهم می‌آورد.
مدیرکل کانون استان در پایان تأکید کرد: در راستای تعمیر و تجهیز و رنگ‌آمیزی مراکز فرهنگی‌هنری کانون در شهرهای استان، نیازمند تأمین اعتبارات لازم و حمایت فرمانداران هستیم و امسال بیش از 50 سیستم گرمایشی برای مراکز کانون در شهرهای استان تهیه و تدارک دیده‌ایم.