کد خبر: 265083
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
فرهنگ از مهم‌ترین عناصر اقتدار ملی است

حفظ سلامت روانی و امنیت مجموعه و تعامل با همکاران همواره جزء اولویت‌ها‌ی حراست در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در خرم‌آباد با اعلام این مطلب گفت: کسانی که مسئولیت می‌پذیرند به دنبال تلاش کردن، جهاد و خدمت به مردم هستند و پذیرفتن مسئولیت در هر سطحی و در هر جایی اگر مبتنی بر انگیزه، ایمان و باور الهی و خلوص نیّت نباشد موفقیت به همراه نخواهد داشت.
محمّدصالح مذنبی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدظّله العالی) در 19 دی 1395 در دیدار با مردم قم اشاره کرد و افزود: رهبر معظّم انقلاب چهار عنصر؛ ایمان و معرفت دینی، قدرت علمی، اقتصاد مقاومتی و حفظ عزّت ملّی را به عنوان عناصر اقتدار کشور و ملّت ایران نام بردند.
مدیر دفتر مرکزی حراست کانون اضافه کرد: کانون در حوزه فرهنگ نقش و سهمی اساسی در تقویت عناصر اقتدار ملی برعهده داریم.
مذنبی با بیان دیدگاه‌های مقام معظّم رهبری مبنی بر این که منظومه فکری مبتنی بر پیشرفتِ توحید بنیان و فرهنگ مدار است، تصریح کرد: فرهنگ مهم‌ترین عنصر در عناصر اقتدار ملّی است و جوهره تفکّر معظّم له، فرهنگی است.
مذنبی با تشریح مفاهیم فرهنگ ایرانی اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی یادآور شد: مربّیان نقش محوری در تربیت کودکان ایران اسلامی دارند و تربیت هفت سال اوّل زندگی هر انسان، هویّت و شخصیّت او را شکل می‌دهد.
مدیرکل کانون لرستان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد کانون لرستان در سال 95 ارایه داد.
محمّد جواد محمّدی به اضافه شدن پنج مرکز سیّار روستایی به مراکز کانون لرستان اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه کانون استان با حمایت‌های مدیرعامل کانون، تعدادی نیروی جدید در حوزه‌های مختلف شامل خدمات، راننده، نگهبان و فرهنگی هنری و ادبی به همکاران استان اضافه شده‌اند که در آینده نزدیک کار خود را شروع خواهند کرد.
وی در پایان به اجرای طرح کانون مدرسه از سوی مراکز فرهنگی هنری کانون استان لرستان مطالبی اشاره کرد و اظهار داشت: 15 مرکز فرهنگی هنری ثابت مشغول خدمات دهی به بیش از3200 دانش آموز از 42 مدرسه شامل 112 کلاس از پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی هستند.
هم‌چنین در این نشست طی حکمی علی زمان دالوند به سمت مسوول حراست اداره کل کانون پرورش فکری استان لرستان معرفی شد.