اجرای نمایش عروسکی «خروسشاه» در مدارس کرمان

در آستانه‌ی دهه مبارک فجر، طرح کتاب تئاتر با اجرای نمایش عروسکی و آهنگین «خروسشاه» در مدارس شهر کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندی آن‌ها به مطالعه به شیوه‌ای نوین، با همکاری اداره‌های کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش کرمان در حال اجرا است.
بر اساس این گزارش، در نخستین مرحله اجرای طرح که به مناسبت گرامی‌داشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است، کتاب «گربه‌ها و خروس‌ها» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت نمایش عروسکی آهنگین به مخاطبان ارایه می‌شود.
این کتاب برگرفته از یک داستان آفریقایی با محتوای ظلم ستیزی است که از سوی مریم ترشیزی و آرش اخلاقی به صورت نمایش‌نامه در آمده است.
این نمایش در قالب تئاتر کوچک ویژه دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی اول و مهد کودک اجرا می‌شود.
در این طرح، گروه نمایش با حضور در هر کلاس علاوه بر آشنایی کودکان با تئاتر کوچک، فضای مفرح و شادی را برای آن‌ها فراهم می‌کند و در کنار اجرای تئاتر، کتاب «گربه‌ها و خروس‌ها» از سوی مربیان کانون به مخاطبان معرفی می‌شود.
نمایش عروسکی و آهنگین «خروسشاه» به نویسندگی آرش اخلاقی، کارگردانی مریم ترشیزی و آرش اخلاقی‌زاده به سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در بهمن سال جاری در مدارس شهر کرمان اجرا می‌شود.
بر همین اساس، عروسک‌های این نمایش از سوی آرش اخلاقی‌زاده و سیدرضا مهدوی ساخته شده است و پارسا امینایی، علیرضا افلاطونیان، انسیه سرخوش و اسما کاظم پور عروسک گردانی کار را بر عهده دارند.
موسیقی این نمایش اثری از میثم عبداللهی است؛ محمد فدایی تنظیم موسیقی و صدای متن و سجاد مهدوی تدوین موسیقی را انجام داده است.
در همین حال، سعیده مهدوی و سیما عرب‌زاده به عنوان راوی قصه این گروه را همراهی می‌کنند.
بنا براین گزارش، مدارس سراسر استان می‌توانند برای هماهنگی و ذخیره جا برای اجرای این نمایش با شماره تلفن 32444285 تماس بگیرند.