مرکز علوم کانون هرمزگان گشایش می‌یابد

مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با حضور مدیرعامل در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس گشایش می‌یابد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکز تخصصی علوم کانون هرمزگان شامل بخش‌های زیست بوم‌های جانوری، با گونه‌های جانوری تاکسیدرمی و گیاهان هر منطقه، اکوسیستم‌های دریایی، آکواریوم ماهیان، بخش فیزیک، شیمی، زمین شناسی، رصد نجوم و هوا است.
بخش زیست بوم‌های گیاهی و جانوری که شامل نمونه‌های تاکسیدرمی جانوران است از مناطق مختلف جغرافیایی کشور، جغرافیای سردسیری، جنگل‌های شمالی، تالاب و کوهستان‌ها، کویر، جزایر و مناطق استوایی جمع‌آوری شده است.
بر این اساس، در بخش جانداران دریایی 5 آکواریوم با حجم‌هایی از 2500 تا 4500 لیتر تعبیه شده که 200 نوع ماهی و سه گونه جاندار دریایی در آن قرار می‌گیرد.
همچنین در بخش سنگ‌ها و صدف‌ها‌ نیز بیش از 500 گونه سنگ و صدف دریایی، مرجان‌، سخت‌تنان و...  قرار دارد.
بر اساس این خبر، هدف از راه‌اندازی این مرکز تخصصی برداشتن گام‌های مؤثر در جهت غنی‌تر کردن جنبه‌های تحقیقاتی و پژوهشی برای کودکان و نوجوانان استان است.
در عین حال، برای راه‌اندازی این مرکز تخصصی بیش از 8میلیارد ریال هزینه شده است. فاز دوم این مرکز شامل بخش‌های فیزیک، شیمی و هواشناسی بوده که در آینده‌ای نزدیک تکمیل خواهد شد.
نشست کارشناسان و مربیان مراکز با مدیرعامل، بازدید از کانون زبان، بازدید از طرح کانون مدرسه و بازدید از مرکز فراگیر و... از دیگر برنامه‌های این سفر مدیرعامل به این استان خواهد بود.
بهره‌برداری از اولین مرکز تخصصی علوم کانون بندرعباس روز چهارم اسفند1395 با حضور مدیرعامل کانون، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی آغاز می‌شود.

در این سفر مجید نیازی مدیرکل ارزیابی و عملکرد و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، مدیرعامل را همراهی خواهند کرد.