بهره‌مندی کودکان عشایری از خدمات کانون

با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش، طرح کیف‌های کتاب‌رسانی در منطقه عشایری شهرستان کلات استان خراسان رضوی اجرایی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن اسدزاده کارشناس فرهنگی کانون استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با توجه به جمعیت دانش‌آموزی و تعداد روستاهای این منطقه ، 12 کیف ویژه مناطق عشایری تهیه و شماره‌گذاری شده که حاوی کتاب‌هایی متناسب با گروه‌های سنی مختلف است.
اسدزاده افزود: به منظور آشنایی معلمان مناطق عشایری با چگونگی اجرای طرح، طی دو روز کارشناسان کانون در شهرستان کلات حاضر و 12 کیف حاوی 600 جلد و 260 عنوان کتاب در اختیار آن‌ها قرار داده شد.
کارشناس فرهنگی کانون استان خراسان رضوی ادامه داد با برنامه یک‌ساله‌ای که کانون برای اجرای این طرح در نظر گرفته است، مقرر شد معلمان راهبر و عشایری، در پایان هر ماه‌، کیف‌های کتاب‌رسان را به مرکز فرهنگی هنری شهرستان کلات تحویل و کیف جدید را دریافت کنند.
وی هم‌چنین به حضور مربیان کانون در مدارس عشایری روستاهای شیرین کاریز و شورستان اشاره کرد و اظهار داشت: بچه‌ها به صورت کلی با فعالیت‌های قصه‌گویی، سرگرمی و بازی آشنا شدند و لحظات خوشی را گذراندند.
قربان بابایی کارشناس آموزش ابتدایی شهرستان نیز ضمن قدردانی از اجرایی شدن این طرح گفت: امیدواریم در آینده تعداد روستاهای بیشتری شامل این طرح شده و دانش‌آموزان در سطح گسترده‌تری با فعالیت‌های کانون آشنا و از آن بهره‌مند شوند.
بازدید معلمان عشایری از مرکز فرهنگی هنری کلات، شرکت در کارگاه‌های نمایش خلاق، قصه‌گویی و کاغذ و تا از دیگر برنامه‌های این طرح بود.