کد خبر: 267915
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
برپایی کارگاه آموزشی «مادران قصه‌گو» در زرند کرمان

کارگاه آموزش قصه‌گویی با عنوان «مادران قصه گو» در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان زرند در استان کرمان، برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اصول محوری قصه‌گویی، مطالعه و شناخت مخاطب، شیوه‌های تعامل با کودکان، ارتباط مادر و فرزند، ضرورت قصه‌گویی، انتخاب قصه و انواع آن و قصه‌های مناسب از جمله مباحثی بود که در روز نخست برپایی این کارگاه‌ها مطرح و در مورد آن گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
 بر اساس اسن گزارش در دومین روز نیز زبان بدن، لحن و کلام، تمرین بیان و حذف تکیه کلام‌ها، نوآوری در اجرا، تخیل و نقش آن در قصه و قصه‌هایی که کودکان می‌گویند از جمله موضوع‌های مطرح این کارگاه آموزشی بود.
هم‌چنین در ادامه مباحثی از قبیل شکل‌گیری پرسش‌هادر ذهن کودکان پس از شنیدن قصه، تقویت تفکر با استفاده از قصه‌گویی و... به شرکت کنندگان آموزش داده شد و مادران حاضر در این کارگاه به تمرین قصه‌گویی پرداختند.
شهرستان زرند از سال گذشته با امضای میثاق نامه‌ای از سوی مسوولان شهرستان، به عنوان شهر دوستدار کودکان نام گرفت.
بر همین اساس دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان در نظر دارند با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به معیارها و استانداردهای این میثاق‌نامه نزدیک‌تر شوند و قرار است نخستین جشنواره مادران قصه‌گو نیز با هدف ترویج فرهنگ قصه‌گویی در خانواده‌ها و تقویت پیوند مادران و فرزندان‌شان در تیرماه سال جاری در زرند برگزار ‌شود.
مرکز فرهنگی هنری کانون زرند نیز به عنوان یکی از متولیان این جشنواره بر آن شد تا برای ارتقای کیفی جشنواره کارگاه‌های آموزشی را ویژه مادران برگزار کند.
این کارگاه طی دو روز و با حضور 60 نفر از علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی برگزار شد و فاطمه جعفرزاده معاون فرهنگی کانون کرمان به عنوان مدرس دوره، مباحث آموزشی را درباره ویژگی‌های قصه‌گویی به فراگیران آموزش داد.