برنامه‌ریزی برای ترسیم نمودار پیشرفت اعضای کانون

مدیرعامل کانون در نشست با نوجوانان اصفهانی گفت مسیر پیشرفت اعضای کانون باید ساماندهی و با نمودارهایی به صورت ویژه ترسیم شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در این نشست با بیان این مطلب افزود: شرکت کردن در فعالیت‌های کانون باعث شده تا اعضا از دوران کودکی اهل تفکر و تحلیل شوند و توانمندی‌های فکری آن‌ها افزایش یابد.
مدیرعامل کانون نشست با نوجوانان را یکی از برنامه‌های اصلی و ثابت سفرهای استانی خود بیان کرد و افزود: نظرات و پیشنهادهای مطرح شده در این نشست‌ها را در شورای سیاست‌گذاری کانون و در جلسه‌های تصمیم‌گیری کلان مطرح می‌کنم و در مورد آن‌ها بحث و بررسی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: بسیاری از هنرمندان مطرح کشور کار هنری خود را از کانون پرورش فکری آغاز کرده‌اند و حضور در کانون را دلیل علاقه و انگیزه فعالیت‌های هنری خود بیان می‌کنند.
مدیرعامل با اشاره به فعالیت‌های متنوعی که در کانون برگزار می‌شود، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که انجمن‌های تخصصی فرهنگی،هنری و ادبی برای نوجوانان تشکیل دهیم تا اعضای نوجوان که مدت طولانی با عضویت در کانون، مراحل مقدماتی را پشت سر گذاشته اند، در این انجمن‌های تخصصی فعالیت‌های خود را به صورت ویژه دنبال کنند.
وی به تفاوت‌های دوران کودکی و نوجوانی نیز اشاره کرد و گفت: در کانون باید محتوا و فضای فیزیکی برنامه‌های کودک و نوجوان متفاوت باشد چراکه اقتضاء‌های سنی این دو گروه با هم متفاوت است.
او گفت در انتشارات کانون برای سه گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان محتواهای مناسب آنان تولید می‌شود تا مخاطبان راحت‌تر کتاب‌های مورد علاقه‌ی خود را تهیه کنند.
به گفته‌ی حاجیان‌زاده عمیق بودن یکی از ویژگی‌های فعالیت‌های کانون است و به همین دلیل کودکان و نوجوانانی که به دنبال پیشرفت بلند مدت و عمیق‌تر همراه با لذت بخشی و طراوت هستند کانون را انتخاب می‌کنند چراکه در کانون سیر پیشرفت خوبی برای آن‌ها وجود دارد.
در ادامه این نشست نوجوانان به بیان خواسته‌های خود از مدیرعامل پرداختند. افزایش مراکز سیار روستایی، تجهیز هرچه بیشتر مراکز فراگیر، استفاده از امکانات مناسب جهت انجام فعالیت‌های علمی از جمله مواردی بود که نوجوانان اصفهانی به آن‌ها اشاره کردند.
نوجوانان هم‌چنین خواستار برپایی بیشتر اردوهای علمی، افزایش کتاب‌ها به ویژه کتاب‌های علمی و ادبی و تامین امکانات پژوهشی برای نوجوانان شدند.
این نشست صبح 14 اردیبشت 1396 در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.