کانون خلاق و تحلیل‌گر است

مشاور ارشد مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: نمونه‌ی کانون در میان کشورهای جهان تقریبا بی‌نظیر است چراکه در کانون کودک اجازه پیدا می‌کند خودش را روی صحنه و در حین فعالیت‌های مختلف بروز دهد و هویت اجتماعی خود را ابراز کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، منصور مقاره‌عابد، مشاور‌ارشد مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در وزارت دادگستری در بازدید از مجتمع فرهنگی‌هنری کانون استان قم گفت: آموزش، تفریح، سرگرمی، پرداختن به امور فرهنگی و هنری، آزادی بیان و عقیده از جمله حقوق کودکان است و تحقق همه‌ی این‌ها با کانون که مکانی خلاقانه و تحلیل‌گر است، ارتباط نزدیکی دارد.
وی با بیان این‌که هنرمندان و بزرگان بسیاری کار خود را از مراکز کانون آغاز کردند، افزود: در سال‌های اخیر گاهی به نظر می‌رسید که وقفه‌ای در کار کانون ایجاد شده است اما امروز خوشبختانه کانون دوباره فعال شده است.
مقاره‌عابد که خود در کودکی عضو کانون بوده است، گفت: از دیدن این مجتمع لذت می‌برم و خودم را در این فضا می‌بینم.
در ادامه محسن ربانی؛ مدیرکل کانون استان قم نیز با بیان این‌که افتتاح مراکزی مانند کانون می‌تواند در درازمدت به تعطیلی مراکز ترک اعتیاد منجر شود، گفت: اگر قبل از آسیب رسیدن به کودکان برای رشد و پرورش آنان برنامه‌ریزی کنیم جلوی بسیاری از آسیب‌ها و معضلات را گرفته‌ایم.
مدیرکل کانون استان قم تصریح کرد: توجه به کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه کودکان مظلوم‌ترین، بی‌دفاع‌ترین و تاثیرپذیرترین قشر جامعه هستند.
ربانی با اشاره به مطالعات و تحقیقات خود در زمینه‌ی جامعه‌شناسی کودک گفت: انتقاداتی به یکسان ‌دیدن قومیت‌ها از سوی سازمان ملل دارم که در حوزه‌ی کودکان مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
شایان ذکر است بازدید از مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم در ادامه‌ی روند بازدید از دستگاه‌های دولتی متولی در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان در سطح کشور صورت گرفت تا در نهایت گزارش جمع‌بندی اقدام‌های صورت گرفته به کنوانسیون جهانی حقوق کودک ارایه شود.
این بازدید با حضور مشاور ارشد و نمایندگانی از مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران، مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ی استانداری، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بهزیستی و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم صورت گرفت.