کد خبر: 268639
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
روستاهای مازندران میزبان آدم کوچولوی گرسنه

نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» بسته‌ی «تئاتر کوچک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستاهای مازندران اجرا ‌شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش در استان مازندران برای اولین بار از سوی کتاب‌خانه سیار روستایی فریدونکنار، در 16 روستای مازندران به اجرا درآمد و در این دوره نیز قرار است در روستا‌های مناطقی هم‌چون: بابل، ساری و نکا اجرا شود.
 تئاتر عروسکی «آدم کوچولوی گرسنه» با تکنیک عروسک دستکشی و دکور قابل حمل، ساخته شده و قابلیت اجرا در فضای باز را دارد. این نمایش که برگرفته از کتابی به همین نام طراحی و تولید شده، تلاش می‌‌‌کند که تئاترعروسکی، به دور‌افتاده‌ترین مناطق سفر کند و در معرض دید مخاطبان کودک و نوجوان قرار بگیرد.
این نمایش تاکنون در بسیاری مناطق کشور برای کودکان و نوجوانان اجرا شده و در استان مازندران نیز 16 روستای شهرستان فریدونکار و در 20 مدرسه برای کودکان روستایی نمایش داده شد.
به گفته‌ی «محمد حمیدی‌کناری» مربی کتاب‌خانه سیار روستایی فریدونکنار اجرای این نمایش، از روز 20 اردیبهشت آغاز و به مدت دو هفته در مدارس روستایی تحت پوشش این مرکز نمایش داده شد.
در عین حال کتاب‌خانه سیارروستایی کانون شهرستان بابل نیز اجرای این نمایش در روستاهای بندپی بابل را در دستور کار خود دارد.