کد خبر: 268789
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
باغ کودک کانون فارس گشایش یافت

باغ کودک در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 5 کانون شیراز با حضور معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون در گردهمایی استانی که با عنوان «لبخند بهار» روز پنجشنبه 4 خرداد 1396 در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون استان فارس برگزار شد، خواستار بازخوانی وظایف این نهاد در جریان این چنین دیدارهایی شد و گفت: قرار است ما در وظایف کانونی خود ضمن هماهنگی امور و ایجاد توازن در کارها، هم‌افزایی متقابل را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی با برشمردن مهمترین وظایف مراکز کانون در سراسر کشور با طرح این پرسش به استقبال مربیان، کارکنان، مربیان مسوول و کارشناسان این نهاد رفت که تأثیر رفتار مربی بر متربی به چه میزان و چگونه است؟
قمرزاده در پاسخ به این سوال، اثرگذاری در دل و جان کودکان و نوجوانان را مهم برشمرد و افزود: مهم‌ترین آموزش مربی برای کودک و نوجوان باید از مسیر رفتار باشد.
معاون فرهنگی کانون در ادامه زبان را آخرین مرحله اثرگذاری در مدل تربیتی دانست و عنوان کرد: این درحالی است که دانش را از زبان باید آموخت و فضیلت، با رفتار آموزش داده می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز در ادامه با بیان این‌که نشان کانونی بودن در سایه خدمت به کودکان و نوجوانان نصیب کارکنان این نهاد شده است، گفت: کانون پرورش فکری فارس با تلاش مربیان در نقاط مختلف استان روزهای پرنشاط و پرشوری را پشت سر می‌گذارد.
زهرا افتخاری با اعلام این‌که مربیان، مربیان مسوول، کارکنان و کارشناسان کانون پرورش فارس برای زلال‌ترین و پاک نهادترین افراد جامعه فعالیت می‌کنند، افزود: کانون مانند گذشته‌ی پربار خود با توان بالا و با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف استان مسیر خدمت را هموار ساخته است.
وی در پایان گفت: این باغ کودک که در حاشیه‌ی این گردهمایی گشایش یافت شامل دو آلاچیق بزرگ در فضای سبز مرکز شماره 5 کانون شیراز است  و با اعتبارات استانی به بهره‌برداری رسید.
وی با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی و اوقات فراغت عنوان کرد: باغ کودک فضای مناسبی است که اعضای کانون پرورش فکری شیراز برای فعالیت‌های گروهی و با حضور مربیان کانون از آن بهره‌مند شوند.