کانون فضای مناسب شکل‌گیری ایده‌های نو

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی کانون پرورش فکری را مکانی مناسب برای اجرای طرح‌های تازه و نوآوری‌های خلاقانه کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی کاظمی باباحیدری در آیین پایانی طرح «کانون‌ مدرسه» مرکز فرهنگی‌هنری فارسان استان چهار محال و بختیاری با بیان این مطلب گفت: فعالیت‌های کانون به عنوان پایه‌های پرورش فکر و مهارت در کودکان و نوجوانان است.
وی افزود: طرح «کانون مدرسه»  از جمله برنامه‌های ارزشمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی می‌توانیم در آینده شاهد نتایج خوب آن در رشد و خلاقیت کودکان و نوجوانان باشیم.
علی کاظمی ادامه داد: آموزش و یاددهی به‌موقع و در جای خود به کودکان و نوجوانان را از فرآیندهای موثر در اعتدال فکری، فرهنگی، دینی، تربیتی و... دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم در حوزه آموزش‌ها به این قشر از جامعه تمامی جوانب رشد انسانی در نظر گرفته شود.
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی: با اشاره به ماندگاری آموزه‌های تربیتی دوران کودکی در افراد خاطرنشان کرد: حضور مربیان مجرب و متخصص را در زمینه‌های مختلف از نکات قابل توجه برای ورود به اجتماع این قشر عنوان کرد.
وی با اشاره به نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مکان را جای خوبی برای رشد فکر، اندیشه، خلاقیت، هنر و فرهنگ در میان این قشر عنوان کرد و اظهار داشت ما به عنوان مسوولان استانی باید به سمتی حرکت کنیم که زمینه بهره‌مندی تمامی کودکان و نوجوانان از این فعالیت‌ها فراهم شود.

کانون زبان فارسان راه‌اندازی می‌شود
در بخش دیگری از آیین پایانی طرح «کانون مدرسه» فرزاد رحیمی مدیرکل کانون استان چهارمحال و بختیاری نیز از راه‌اندازی چهارمین شعبه کانون زبان ایران این استان در شهرستان فارسان در آینده نزدیک خبر داد.
وی گفت: ثبت‌نام از زبان‌آموزان فارسانی آغاز شده و به زودی فعالیت این شعبه کانون زبان ایران در شهرستان فارسان آغاز به کار خواهد شد.
رحیمی هم‌چنین در ادامه صحبت‌های خود از آیین کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی‌هنری کانون در شهر پردنجان با مشارکت خیران خبر داد و افزود ساخت این مرکز به زودی با مشارکت مردم برای استفاده کودکان و نوجوانان این شهرستان آغاز خواهد شد.
وی طرح کانون مدرسه را از جمله برنامه‌های کانون دانست که با مشارکت آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی صورت گرفت و کودکان و نوجوانان هم‌زمان با فراگیری آموزش‌های رسمی مدرسه از فعالیت‌های خلاقانه و مهارتی کانون نیز بهره‌مند می‌شدند.
 مدیرکل کانون آموزش مهارت‌های هنری و عملی به کودکان و نوجوانان در دنیای امروز را جزو ضروریات آموزشی در کنار آموزش‌های تئوری عنوان کرد و طرح کانون مدرسه را طرحی موفق در این زمینه دانست.
آیین پایانی طرح کانون مدرسه با حضور مسوولان استانی چهارمحال و بختیاری در مرکز فرهنگی‌هنری کانون فارسان برگزار شد.