کانون به سازمان آتش‌نشانی در آموزش شهروندی کمک کند

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز یکی از مهم‌ترین اهداف سازمانش را آموزش شهروندی عنوان کرد و بخش مهمی از این آموزش را در حوزه کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد فرخ‌زاده در دیدار با مدیرکل کانون استان فارس، تعامل بین کانون و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را ضروری دانست و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند به سازمان در زمینه آموزش، پیش‌گیری و اطلاع‌رسانی کمک کند.
وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، قصد راهبری دارد تا جامعه را به سمت ایمنی سوق دهد و در این راه با اجرای جشنواره‌های مختلف، جذب آتش نشان‌های کوچک و تولید محتوا گام‌های خوبی را برداشته تا به هدف سازمانی خود که «هر شهروند یک آتش نشان» است برسد.
در این دیدار مدیرکل کانون فارس نیز، با اشاره به جایگاه و فعالیت‌های این مجموعه گفت: مراکز فرهنگی هنری کانون با تکیه بر آموزش‌های فرایند محور و غیر مستقیم سعی در پرورش اندیشه و خلاقیت کودکان و نوجوانان دارد و با انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی مهارت‌های حل مساله، جرات ورزی، کنترل خشم و خودآگاهی را به کودکان و نوجوانان می‌آموزد.
زهرا افتخاری مهم‌ترین رسالت کانون را مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دانست و در زمینه همکاری با سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی بر اساس آموزش محوری و فرایند محوری قول مساعدت داد.
معاون فرهنگی اداره کل کانون فارس نیز گفت: نگاه فرهنگی تاثیرهای مطلوبی را بر سازمان‌ها خواهد گذاشت و کانون نیز با بیش از نیم قرن تجربه، و با ماهیت فعالیت فرهنگی در این راه تلاش‌های مفیدی را انجام داده است.
سعیدرضا کامرانی توجه به فرهنگ را یک ضرورت دانست و گفت: همکاری مشترک کانون و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی می‌تواند نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.