پی‌ریزی تفکر کودکان در کانون بر پایه اعتقادات دینی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تولید آثار و محصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند اساس تفکر آینده سازان کشور را بر پایه اعتقادات دینی استوار سازد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، در دیدار با کارکنان کانون آذربایجان شرقی و اعضای آن با بیان این مطلب گفت: کودکان و نوجوانان از تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند و کانون توانسته است با تولید محصولات فرهنگی فعالیت‌های گسترده‌ای‌ را برای این قشر انجام دهد.
وی با بیان این‌که کودکان و نوجوانان امیدهای کشورمان هستند، گفت: بایستی همواره به تربیت نسل‌های آینده بکوشیم چرا که ایران اسلامی از آن این کودکان و نوجوانان است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که رهبر انقلاب اسلامی نیز بر دو موضوع جوانان و نیز افکار آنان تاکید و توجه ویژه دارند، افزود: برای مخاطبان و سرمایه‌های انسانی کانون که با ارزش‌ترین و تاثیرگذار‌ترین اقشار جامعه هستند هر کاری که از دستمان برآید انجام خواهیم داد.
امام جمعه تبریز در ادامه گفت: تمام تلاش خود را جهت به عضویت در آوردن کانون پرورش فکری در «شورای فرهنگ عمومی» خواهیم کرد.
وی کار مربیان کانون را از پر اهمیت‌‌ترین امور بر شمرد و افزود: مربیان دارای پاداش معنوی بوده چرا که در راستای ارتقای علمی، فرهنگی و تحصیلی کودکان و نوجوانان بویژه در پرورش معنویات کودکان نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند.
آل هاشم در خاتمه به هجوم نرم فرهنگی دشمنان در این برهه از زمان اشاره کرد و گفت: کودکان و نوجوانان هدف اصلی این تهاجم فرهنگی هستند؛بر همین اساس ما باید نسل کودک و نوجوان را از این خطرات بزرگ مصون داریم و با اتخاذ برنامه‌های نو و مدرن، آنان را راهنمایی کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: کانون می‌تواند با پرورش و ارتقای بعد قرآنی کودکان در راستای حفظ قرآن بی‌افزاید.
مدیر کل کانون آذربایجان شرقی نیز گفت: هدف مهم کانون ایجاد امکانات و فضایی مناسب برای رشد و شکوفایی و معرفی استعداد‌های کودکان و نوجوانان 6 تا 18 سال بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی است.
هادی یوسف‌زاده تاکید کرد: افتخار بزرگ کانون این است که همواره مورد عنایات ویژه مقام معظم رهبری بوده و با همه وجود تلاش دارد تا گام‌هایی ارزشمند در راستای رفع دغدغه‌های معظم‌له در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به ویژه در حوزه کتاب بردارد.
وی افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های کانون نشان دهنده آن است که کانون سنگری فرهنگی برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان و مصون سازی کودکان و نوجوانان در برابر هجمه‌های بیگانگان و تحقق عدالت فرهنگی است.
او همچنین گفت: افزایش 3 کتابخانه سیارشهری و روستایی و 1 کتابخانه پستی و خرید و تجهیز اولین کامیون نمایش سیار در استان از جمله دست‌آوردهای کانون استان در سال گذشته است.
مدیر کل کانون پرورش فکری استان در پایان گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی برای نخستین بار در سال گذشته 10 مرکز عرضه و توزیع محصولات فرهنگی کانون اعم از کتاب، سرگرمی و بازی‌های فکری و نوشت افزار اسلامی، ایرانی در سطح استان راه‌اندازی شده است.
گفتنی است در این دیدار یکی از اعضای دختر مجتمع کانون تبریز متنی در بیعت کودکان و نوجوانان استان با مقام معظم رهبری خوانش کرد .