فعالیت‌های کانون مکمل نظام آموزش رسمی کشور است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی را مکمل نظام آموزش رسمی کشور دانست که بچه‌ها با انتخاب آگاهانه در آن‌ مشارکت می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده آیین اختتامیه هجدهمین اردوی دانش‌آموزان عشایر کشور در مشهد مقدس با بیان این مطلب گفت: ساختار و سیاست‌های کانون به گونه‌ای است که عمده فعالیت‌های این مجموعه از قبیل: قصه‌گویی، نمایش خلاق، شعر و داستان، سفال‌گری، نقاشی، خوشنویسی و فعالیت‌های علمی و... کتاب‌محور و  مستلزم ارتباط چهره به چهره با مخاطبان است.
وی با اشاره به توسعه تعداد مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون از این دانش‌آموزان خواست در صورت دسترسی از خدمات این مراکز استفاده کنند و در صورت عدم دسترسی برای حضور مراکز سیار در مناطق محل سکونت‌شان، به مسوولان کانون استان خود اطلاع دهند تا تحت پوشش این کتاب‌خانه‌ها قرار گیرند.
قمرزاده در این مراسم که روز 18 تیر در اردوگاه تربیتی ثامن‌الحجج برگزار شد در ابتدای سخنان خود در قالب قصه‌، داستانی از کشکول شیخ بهایی را بیان و در زمینه‌ی معرفت امام رضا علیه‌السلام نیز مباحثی را برای دانش‌آموزان بیان کرد.
وی با بیان این‌که معرفت و شناخت نسبت به امام رضا علیه‌السلام، از جمله نکات مهمی است که می‌بایست در زیارت رعایت شود، گفت: همه ما تلاش می‌کنیم که با خلوص نیت و ارادت به ساحت امام رضا علیه‌السلام وی را بشناسیم اما این شناخت مستلزم شرط‌هایی است.
او شرط نخست را شناخت صفت رأفت امام رضا علیه‌السلام دانست که این صفت، ایشان را واسطه‌ی خیر زائر این آستان می‌کند و سپس سخن گفتن با صمیمیت و تواضع با امام رضا علیه‌السلام و امید داشتن به عنایت ویژه آن حضرت به خود را شرط‌های دوم و سوم این شناخت عنوان کرد.
معاون فرهنگی کانون در ادامه سخنان خود به شرایط دعا و استجابت آن اشاره کرد و گفت: «زیارت»ی مورد قبول حق قرار می‌گیرد که با معرفت باشد و ما که زائر امام رئوف هستیم باید نسبت به مقام رأفت ایشان، معرفت و باور داشته باشیم.