حقوق کودکان را بیشتر رعایت کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان بر رعایت بیشتر و بهتر حقوق کودکان تاکید کرد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی‌اصغر طهماسبی در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده که با حضور دبیر مرجع کنوانسیون حقوق ملی کودک و مسوولان ارشد استانی برگزار شد با تاکید براین موضوع گفت: به اعتقاد ما اهمیت رعایت حقوق کودکان از حقوق شهروندی بالاتر است.
رئیس کارگروه بانوان و خانواده استان همچنین افزود: در چهار سال گذشته موضوع‌های کودکان بازمانده از تحصیل در شورای آموزش و پرورش پیگیری شد هم‌چنین در کارگروه اجتماعی و کمیته‌های مختلف شرایط کودکان کار، بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز بررسی و کارشناسی شده است.
در این نشست مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز گفت: بازماندگی از تحصیل، مصرف انواع مواد مخدر، داشتن برخی باورهای غلط و مباحث مرتبط با هویت از تهدیدهای مهم حوزه حقوق کودکان در ایران به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: رعایت حقوق کودکان فقط به منزله کمک به کودکان کار یا افراد بی‌سرپرست نیست بلکه تمامی بچه‌های زیر 18 سال را شامل می‌شود و نیازمند همراهی همگانی است.
الوندی از فعالیت‌ها، خدمات و ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان عضو کارگروه کنوانسیون ملی حقوق کودک به نیکی یاد کرد و افزود: فعالیت‌های بسیار خوبی را در حوزه خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان به ویژه در مناطق محروم و روستایی از این مجموعه شاهد بوده‌ایم.
در بخشی از این نشست هم‌چنین مدیرکل کانون استان گلستان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی ارایه کرد.
گفتنی‌است دبیر مرجع کنوانسیون حقوق ملی کودک در سفر به استان گلستان از مرکز فرهنگی‌هنری فراگیر کانون گرگان بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های این مرکز آشنا شد.