کد خبر: 270445
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
اعضای کانون ایلام با فرهنگ ترافیک آشنا شدند

کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در تعدادی از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام حاضر شدند و برای بچه‌ها از فرهنگ ترافیک صحبت کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در پی همکاری‌های مشترک پلیس شهری با کانون، کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در تعدادی از مراکز فرهنگی هنری کانون ایلام حاضر شدند و برای بچه‌ها از فرهنگ ترافیک گفتند.
براساس این گزارش، اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره دو و چهار کانون ایلام از زبان این کارشناسان شیوه‌ی سوار شدن و پیاده شدن از خودروهای شخصی و عمومی، سرویس مدارس و مفهوم تابلوهای راهنمایی و رانندگی، را آموختند.
چگونگی عبور از خیابان و کوچه در هنگام بارندگی و لغزندگی جاده‌ها و در شب، استفاده از کمربند ایمنی و همچنین استفاده از پل هوایی و زیر گذر و خط‌کشی‌های عابر پیاده با زبانی ساده از دیگر نکاتی بود که اعضا با آن آشنا شدند.
در کنار این آموزش‌ها، مسابقه‌ای نیز بین اعضا برگزار شد و برگزیده‌ها از طرف پلیس راهنمایی و رانندگی کتابچه‌ای با عنوان (کودک– ایمنی در عبور) و همچنین لوح فشرده مرتبط (ایمنی در شهر) جایزه گرفتند.
این همکاری قرار است به دیگر مراکز فرهنگی هنری کانون استان ایلام نیز گسترش یابد.
همکاری پلیس و کانون با هدف آموزش فرهنگ ترافیک در کانون ایلام سابقه‌ی طولانی دارد و کارشناسان پلیس در مناسبت‌های مختلف در مراکز فرهنگی هنری کانون ایلام حضور یافته و موارد لازم را آموزش داده‌اند و برنامه‌های مختلف فرهنگی ادبی و هنری نیز به صورت مشترک در کارنامه این همکاری نقش بسته است
22 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سراسر استان ایلام برای مخاطبان هفت تا 17 سال برنامه‌های فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و پژوهشی ارایه می‌دهد.