کد خبر: 270670
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
حمایت مسوولان جنوب کرمان از توسعه‌ی مراکز سیار کانون

مسوولان جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان آمادگی خود را برای حمایت و همکاری در توسعه‌ی مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی و محروم اعلام کردند.

به گزارش اداره ‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، احمد حمزه‌ای نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل کانون کرمان با اشاره به این‌که بسیاری از خاطره‌های خوب دوران کودکی‌ام مربوط به زمان حضور در کانون است گفت: آنچه که در کانون بنیان گذاشته شده بسیار علمی و با تفکر بوده و رسالت اصلی این مجموعه ساختن فکر بچه‌ها و پرورش توانایی‌های آن‌ها است.
حمزه‌ای افزود: جدای از بحث آموزشی که در تمامی فعالیت‌های کانون نهفته است، این مکان محلی برای رسیدن به خودباوری و خودشناسی است؛ آنچه که شاید در آموزش و پرورش رسمی کمتر مهیا است.
وی با اشاره به این‌که کانون باید تفکر و تخیل را در کودکان و نوجوانان تقویت کند تا بتوانند ایده‌پردازی کنند، خاطرنشان کرد: عادت به مطالعه را گسترش دهید، عادت به مطالعه جامعه را می‌سازد و کتاب‌خوانی بسیاری از آسیب‌ها و نواقص اجتماعی را کاهش می‌دهد.
این مقام مسوول همچنین به مشکلات و معضلات مناطق روستایی اشاره و این امر را ناشی از فقر فرهنگی در این مناطق دانست و گفت: جمعیت روستایی نیاز به رسیدگی جدی دارد.
حمزه‌ای همچنین برای توسعه مراکز فرهنگی هنری سیار کانون در روستاهای جنوب استان قول مساعد داد.
بنابراین گزارش، ابوذر عطاپور وزیری فرماندار کهنوج نیز با اشاره به نقش کانون در پرورش آینده‌سازان کشور، فعالیت مرکز سیار کهنوج در روستاها را بسیار موثر عنوان کرد و گفت: هربار که به روستا می‌روم شوق و ذوق حضورماشین کانون در بچه ها مشهود است.
وزیری با اعتقاد بر این‌که سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان آینده کشور را تضمین می‌کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مرکز فرهنگی هنری کانون کهنوج بسیار پویا و مسوول و مربیان مرکز پیگیر و مطالبه‌گر هستند و همواره همکاری خوبی بین کانون و دیگر دستگاه‌ها در شهرستان وجود دارد.
وی افزود: تلاش می‌کنیم به زودی مکانی مناسب برای ایجاد فروشگاه محصولات و تولیدات کانون در شهرستان اختصاص داده شود.
محسن روحی مدیرکل کانون کرمان نیز در این دیدار، درباره‌ی ضرورت راه‌اندازی و توسعه‌ی مراکز فرهنگی هنری کانون در مناطق جنوب استان با آن‌ها گفت‌و‌گو کرد.
وی با تاکید بر این‌که سرمایه‌گذاری برای کودکان و نوجوانان در آینده کشور ثمربخش است، خاطرنشان کرد: با وجود پیشرفت فن‌آوری، کانون همچنان در بین خانواده‌ها از جایگاه خوبی برخوردار است و کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های 40گانه کانون استقبال می‌کنند.
مدیرکل کانون کرمان دلیل مقبولیت کانون در بین کودکان و نوجوانان را برخورداری این نهاد فرهنگی از مربیان متعهد، متخصص و دلسوز عنوان و تصریح کرد: ما نیز در کانون تلاش داریم فن‌آوری روز را برای رشد و پرورش کودکان و نوجوانان به کار گیریم.
روحی همچنین به توجه ویژه‌ی مقام معظم رهبری (مدظلله‌العالی) به کانون و نوع فعالیت آن اشاره کرد و یادآور شد: مربیان کانون نقش عمده‌ای در شکل‌گیری شخصیت، پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و حرکت آن‌ها در مسیر درست بر پایه تفکر و خلاقیت دارند.
این مقام مسوول عدم توسعه‌ی فرهنگی را از جمله مشکلات مناطق محروم و روستایی به‌ویژه جنوب استان کرمان دانست و بر توجه ویژه به کودکان و نوجوانان این مناطق تاکید کرد.
روحی گفت: خوشبختانه با هماهنگی سازمان مدیریت اعتبار خوبی برای شهرستان کهنوج اختصاص داده شده است و تلاش داریم در سال جاری سه مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی در مناطق جنوبی استان در روستاهای رودبار، قلعه‌گنج و فاریاب راه‌اندازی کنیم.
وی همچنین افزود: در صورت حمایت مسوولان شهرستان کانون این آمادگی را دارد تا برای بهره‌مندی گستره وسیع‌تری از بچه‌های روستایی از خدمات کانون مراکز پستی را نیز در منطقه جنوب راه‌اندازی کند.