کودکان و نوجوانان را با هویت ملی آشنا کنید

عضو هیات مدیره کانون در اصفهان بر لزوم تلاش برای حفظ هویت ملی و دینی به عنوان سرمایه‌ای بزرگ و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان ایرانی با آن تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون حجت‌‌الاسلام محمدجواد حاج ‌علی‌اکبری در دیدار با کارشناسان، مربیان و کارکنان کانون اصفهان با تاکید بر این موضوع گفت: با توجه به گستردگی گروه مخاطبان و هجمه‌هایی که علیه آینده سازان کشور صورت می‌گیرد یکی از رسالت‌های ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنایی بیشتر بچه‌ها با هویت ایرانی است.
وی با اشاره به این‌که هر روز مسوولیت ما در کانون بیشتر و حساس‌تر می‌شود، افزود: استمرار و دوام هویت یک ملت وابسته به اتصال صحیح نسل‌ها است و اگر این اتفاق به عنوان یک رابطه بین نسلی به صورت مناسب انجام شود اعتلای هویت ملی و ارتقای فرهنگ کشور را شاهد خواهیم بود.
حجت‌‌الاسلام حاج ‌علی‌اکبری  ادامه داد: امروز فضای کانون می‌تواند بستر مناسبی برای تربیت کودکان و انتقال هویت ملی و دینی به آن‌ها باشد و حفظ این سرمایه بزرگ و ارتباط میان نسل‌ها و دلبستگی کودکان و نوجوانان به هویت خود مهم‌ترین رسالت کانون است.
وی در ادامه خطاب به مربیان کانون یادآور شد: شما می‌توانید با زبان فطرت و با عشق و علاقه، کودکان و نوجوانان را در مسیر صحیح راهنمایی و هدایت کنید و این توفیقی است که امروز نصیب شما مربیان کانون شده است.
عضو هیات مدیره کانون هم‌چنین‌ با اشاره به اهمیت فعالیت اظهار داشت: در تعالیم دینی بر این موضوع تاکید شده که پایه‌های اساسی شخصیت هر انسانی در دوران کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد و این موضوع اهمیت رسالت کانون را سنگین‌تر می‌کند.
وی ادامه داد: به یقین فعالیت‌های متنوع در مراکز کانون و رفتار مربیان در ذهن کودکان ماندگار می‌شود و در انتخاب مسیر زندگی و آینده آن‌ها موثر خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به وجود دغدغه میان اعضای هیات مدیره کانون برای رفع مشکلات شغلی و معیشتی کارکنان گفت: امروز در مدیریت کانون دوراندیشی و متانت خوبی را مشاهده می‌کنیم و اعضای هیات مدیره نیز همیشه در تلاش هستند تا در حد توان با رفع برخی مشکلات زمینه‌ی دلگرمی بیشتر کارکنان را فراهم کنند.
در ابتدای این نشست مهدی قربانی مدیرکل کانون استان اصفهان نیز ضمن خیر مقدم گزارش کوتاهی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری در این استان ارایه کرد.