داستان «ابریشم» برای اعضای کتاب‌خانه پستی کانون رشت روایت شد

کودکان عضو کتاب‌خانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک رشت در کارگاه آموزشی پرورش و نگهداری کرم ابریشم شرکت ‌کردند.

به ‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کارگاه آموزشی که با همکاری کتاب‌خانه پستی کانون شماره یک رشت، مدرسه شهدای هفت‌تیر روستای «سِلکی‌سر» و مرکز توسعه نوغانداری استان گیلان انجام شد، اعضای این کتاب‌خانه با شیوه‌های نگهداری و پرورش کرم‌ ابریشم آشنا ‌شدند.
بر این اساس، سیدنبی هادی درو، کارشناس مسوول مرکز توسعه نوغانداری استان گیلان ضمن بازدید از فعالیت‌های مربیان و اعضای کتاب‌خانه پستی کانون در مدرسه شهدای هفت‌تیر روستای «سلکی‌سر» رشت، به پیشینه پرورش کرم ابریشم در استان گیلان به عنوان یکی از قطب‌های این صنعت در کشور پرداخت.
تشریح اهمیت اقتصادی این فرآورده در گذشته و حال، دیگر بخش سخنان این مسوول بود و وی با مهم توصیف‌ کردن این فعالیت‌ اقتصادی، از ظرفیت‌های گسترده استان گیلان در این زمینه برای کودکان سخن ‌گفت.
مجید مبرز، کارشناس آموزش نوغانداری استان نیز طی برگزاری این کارگاه آموزشی به ارایه‌ی مطالبی درباره پرورش کرم ابریشم پرداخت و در قالب نمایش فیلم و تصویر، مراحل تولید ابریشم را برای حاضران تشریح‌ کرد.
اجرای فعالیت‌‌ معرفی کتاب، آموزش کاردستی و تماشای فیلم نیز از برنامه‌های جانبی این کارگاه آموزشی بود که از سوی مربیان کانون برای اعضا برنامه‌ریزی و اجرا شد.
در عین حال، معرفی سرزمین یکی از 40 عنوان فعالیت‌ کانون است و شناخت کودکان و نوجوانان نسبت به مشاغل سنتی و صنعتی از شاخصه‌های این فعالیت ‌هدف‌مند محسوب ‌می‌شود.
گفتنی است؛ کانون استان گیلان افزون ‌بر 31 مرکز فرهنگی، هنری و ثابت، دو مرکز فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه) و یک کتاب‌خانه سیار روستایی، با بهره‌گیری از چهار کتاب‌خانه پستی شهر‌های رشت، تالش، آستارا و لنگرود به کودکان و نوجوانانی که به مراکز ثابت این نهاد فرهنگی دسترسی ندارند، خدمات فرهنگی ارایه ‌می‌دهد.