کارکنان قراردادی کانون تحت پوشش بیمه‌ی طلایی فرهنگیان قرار می‌گیرند

کارکنان قراردادی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با مجوز وزیر آموزش و پرورش تحت پوشش بیمه‌ی طلایی فرهنگیان قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی کانون، سعید توتونچیان معاون اداری، مالی کانون با اعلام این خبر همچنین از  رای دادگاه بدوی به نفع کانون برای صدور سند مالکیت زمین شهرک غرب به نام کانون خبر داد.
ضمن قدردانی از تلاش‌های معاون محترم اداری، مالی کانون و تبریک به تمامی همکاران در سراسر کشور، متن خبر ارسالی توسط ایشان به روابط عمومی کانون عینا در زیر آورده می‌شود:
 
« وزیر محترم آموزش و پرورش و رئیس مجمع کانون:
از قول بنده به همه همکاران متعهد و خدوم کانون، عید سعید مبعث را تبریک بگوئید و به آنها بگوئید از تلاشهای پیوسته و زحمات شما برای کودکان و نوجوانان تشکر می کنم.
معاون اداری مالی کانون با بشارت دو عیدی ارزشمند به کانون و همکاران کانون، حلاوت عید سعید مبعث را مضاعف نمود. سعید توتونچیان با اشاره به اجرای طرح بیمه طلایی برای کلیه همکاران قراردادی کانون دقیقاً نظیر آنچه برای همکاران رسمی و پیمانی در نظر گرفته شده است به دستور صریح و فرح بخش  وزیر محترم آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که از سوی همکاران محترم قراردادی به بنده اعلام می شد و به یک مطالبه تقریباً همگانی برای کارکنان قراردادی تبدیل شده بود، مقوله بهره گیری آنها از خدمات بیمه طلایی نظیر همکاران رسمی و پیمانی بود.
این مهم بنده را مصمم به پیگیری های لازم نمود؛ در انجام سیر اداری، نامه ای که از سوی کانون به محضر وزیر محترم آموزش و پرورش ارسال شد، پاسخ واصله مراتب مخالفت وزارت آموزش و پرورش را منعکس می کرد. یکی دو روز بعد از اطلاع از پاسخ منفی وزارتخانه تصمیم به ملاقات حضوری با وزیر محترم آموزش و پرورش گرفتم تا با توجه به روحیه بلند ایشان مسأله را که موجب تأمین رفاه همکاران قراردادی بود به ایشان منعکس نمایم. در روز دوشنبه 6/4/1390 سه روز مانده به عید سعید مبعث، موضوع را در جلسه ای حضوری با وزیر محترم مطرح کردم و از ایشان درخواست عیدی برای کانون به مناسبت فرا رسیدن  عید سعید مبعث نمودم.
ایشان مثل همیشه با مناعت طبع موضوع را شنیده و با لبخندی فرح بخش، سربرگ وزارتی را زیر دستشان گذاشتند و ضمن صدور مجوز لازم برای بهره مندی همکاران قراردادی از مزایای بیمه طلایی با همان کیفیت و کمیتی که برای همکاران رسمی و پیمانی مطرح است فرمودند؛
(از قول بنده به همه همکاران متعهد و خدوم کانون، عید سعید مبعث را تبریک بگوئید و  به آنها بگوئید از تلاشهای پیوسته و زحمات شما برای کودکان و نوجوانان تشکر می کنم)
توتونچیان افزود با توجه به وجد و شعف حاصل شده از دستور مذکور و خرسندی از پیگیری ثمر بخش صورت گرفته و اخذ مجوز عملیاتی شدن دستور وزیر محترم آموزش و پرورش و رئیس محترم مجمع از  مدیر عامل محترم، بلافاصله طی جلسه ای فوری در روز سه شنبه 7/4/1390 با ذیحساب محترم کانون و سرپرست محترم طرح و برنامه و بودجه مراحل تعیین و تأمین بودجه لازم، انجام شد و موضوع برای اقدام به مدیر محترم امور اداری ابلاغ گردید. معاون اداری مالی کانون در ادامه به عیدی دوم برای همکاران کانون  اشاره کرد و گفت:
از سال 1354 قطعه ملکی به متراژ تقریبی 44280 متر مربع در شهرک قدس (غرب) به کانون پرورش فکری واگذار شد که پس از انقلاب اسلامی ملک مذکور به استناد اقدامات قانونی باید از بنیاد مستضعفان تحویل گرفته می شد.
در همین راستا به دستور نورانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بنیاد باید ملک را به کانون واگذار و بدهی مالی را نیز می بخشید. امّا پیگیری های قبلی تا امروز منجر به صدور سند مالکیت به نام کانون نشد. از سال 1377 ستاد فرمان حضرت امام (رحمت ا... علیه) به استناد جایگاه و رسالت قانونی خویش ملک را مصادره و برای دو قطعه از آن سند مالکیت به نام خود گرفت و بقیه ملک نیز توقیف گردید.
در مورخ 3/3/1390 با اقدام محکم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (رحمت ا... علیه) در پرونده و حضور در دادگاه، این معاونت با همکاری مؤثر و قابل تحسین دفتر حقوقی کانون بصورت جدی به موضوع پرداخت.
در حالیکه بسیاری از جوانب، منعکس کننده غمض عین از حقوق کانون می نمود، امّا با پیگیری های همه جانبه و تعامل مکرر با مراجع ذیصلاح و صاحب منصب و همچنین بیان ادلّه محکمه پسند، قاضی محترم پرونده، خردمندانه و با کیاست رأی را به نفع کانون صادر نمود و مناقشه مطرح از سال  1354 تا امروز را در دادگاه بدوی به نفع کانون پایان داد.
البته این رأی در طول مدت 20 روز از زمان ابلاغ قابل تجدید نظر است. امّا اخذ چنین حکم ممتازی را  می توان فصل نوینی در فعالیتهای این معاونت در عرصه ملکی و دارایی های ثابت قلمداد نمود.      
 معاون اداری مالی کانون در ادامه اشاره کرد که در آینده نزدیکی گزارش مفصل و چشمگیری از شرح فعالیتها و اقدامات معاونت اداری مالی تقدیم همکاران محترم خواهد نمود.»