رییس کانون زبان و مدیران هماهنگی استان‌ها و آفرینش‌های ادبی حکم گرفتند

دو مدیر جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسمی رسمی معرفی شدند و یک سرپرست کانون نیز حکم جدید مدیریت خود را دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تغییر رییس کانون زبان ایران به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش زبان‌های خارجی مهمترین تحولی بود که طی این روزها در کانون رخ داد و در عین حال مدیریت هماهنگی امور استان‌ها نیز دست‌خوش تغییر مدیر شد.
بر این اساس طی مراسمی رسمی که روز 14 مرداد در تهران برگزار شد مدیرعامل کانون مسوولیت ریاست کانون زبان ایران را به علیرضا جلالی مدیر کانون استان یزد سپرد و از تلاش‌های حسن مسعودی در بیش از دوسال ریاست بر این مجموعه قدردانی کرد.
در همین حال محمود مروج مدیر باسابقه‌ی کانون استان زنجان نیز به مدیریت هماهنگی امور استان‌های کانون آمد و جانشین مرتضی حیدری شد.
مریم صباغ زاده ایرانی نیز که با حکم سرپرستی مسوولیت مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون را بیش از یک سال و نیم پیش از مهدی میرکیایی تحویل گرفته بود حکم مدیریت خود را از دست سید صادق رضایی مدیرعامل کانون دریافت کرد.
روز پر از معارفه و تودیع کانون با سخنان مدیرعامل نیز همراه بود و او در سخنانش گفت که کانون زبان ایران در دوره‌ی مدیریت حسن مسعودی با توسعه‌ی مناسبی روبرو شده است اما کمبود اساتید مجرب در حوزه‌ی آموزش زبان‌های خارجی در کشور مهمترین مشکلی است که توسعه‌ی مراکز این کانون را با مانع روبرو می‌سازد.
وی با بیان وضعیت گذشته کانون زبان به این نکته اشاره کرد که در سال‌های پیش مردم علاقه‌مند به ثبت‌نام در کلاس‌های کانون زبان ماه‌ها و سال‌ها باید منتظر می‌ماندند اما اکنون این روند تسهیل شده است.
رضایی تاکید کرد که کانون در این سال‌ها تمامی امکانات خود را در اختیار کانون زبان قرار داده است که از جمله‌ی آن‌ها دو مجتمع بزرگ تهران‌پارس و شهرک غرب تهران است که در آن تعداد زیادی زبان‌آموز مشغول تحصیل هستند.
مدیرعامل کانون با اشاره به سیاست کانون مبنی بر تلاش برای عدم افزایش شهریه گفت: تمامی تلاش ما این است که بار هزینه‌ها را بر دوش مردم تحمیل نکنیم و با همین مبلغ فعلی مراکز خود را اداره کنیم این، مستلزم استفاده از ظرفیت‌های استانی کانون پرورش فکری در سراسر کشور است.
رضایی در همین حال با بازگویی این آمار که تعداد مراکز در دو سال گذشته از حدود 60 تا 70 مرکز به 200 مرکز افزایش پیدا کرده است افزود: همین موضوع (استفاده از امکانات و ساختمان‌های کانون) باعث شده است که بین 500 تا 1 هزار مدرس به تعداد مدرسان کانون اضافه شوند بدون این که یک ریال اضافی به بودجه‌ی عمومی کشور تحمیل شود.
وی رییس جدید کانون زبان را مدیری موفق دانست که مدیریت او در استان یزد باعث ایجاد وحدت و همدلی در میان کارکنان کانون این استان شده است.
مدیرعامل کانون بر حمایت خود و معاونان و کارکنان کانون و کانون زبان از علیرضا جلالی تاکید کرد.
رضایی تاکید کرد که حسن مسعودی همچنان مسوولیت قائم مقامی مدیرعامل را برعهده دارد.
پیش از این بخش سخنان مدیرعامل، حسن مسعودی رییس سابق کانون زبان در سخنان کوتاهی از مجموعه همکاران خود قدردانی کرد و گفت تمامی این تلاش ها برای این بود که فعالیت مناسبی در این حوزه شکل بگیرد.
علیرضا جلالی رییس جدید کانون زبان ایران هم سیاست کاری خود را در قالب شعار توسعه‌ی مدبرانه، کیفیت بخشی محققانه و پشتیبانی مخلصانه برای حاضران بازگو کرد و گفت که با استفاده از نیروهای متخصص و توانمند کانون زبان تلاش خواهیم کرد که کیفیت بخشی و تنوع بخشی به آموزش‌ها سهم بیشتری را در فعالیت‌ها بر دوش بگیرد.
بخش دیگری از این مراسم به معارفه و تودیع مدیران جدید و قدیم هماهنگی امور استان‌های کانون اختصاص داشت.
در این بخش مدیرعامل کانون از تغییر نام این مدیریت به مدیریت فرهنگی کانون بر اساس سازمان‌نما(چارت) جدید کانون خبر داد.
سید صادق رضایی گفت که مرتضی حیدری با اصرار فراوان خود از این مسوولیت کنار رفت و اکنون با سمت مشاور به همکاری‌های خود ادامه خواهد داد تا بعد از این مسوولیت دیگری به وی واگذار شود.
وی محمود مروج مدیر جدید را فردی دارای دانش عمیق و پرکار دانست که عضو مراکز کانون بوده و پس از آن سال‌ها مدیریت استانی را در کانون بر عهده داشته است.
دو مدیر جدید و سابق نیز در این مراسم سخنرانی کردند و مرتضی حیدری مدیر سابق گفت که کانون دارای نزدیک به 50 سال سابقه در عرصه‌ی فرهنگ و هنر کشور است و مربیان، کارشناسان و مدیران آن گنجینه ای ارزشمند به حساب می‌آیند.
محمود مروج نیز به ظرفیت‌های بالای این مدیریت اشاره کرد و گفت: در نتیجه تعامل با استان‌ها باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌ها به منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنیم.
وی تاکید کرد که مدیریت هماهنگی امور استان‌ها باید مرجعیت خود را در کانون حفظ کند و از طرفی سیاست‌های سازمان را به استان‌ها انتقال دهد و از سوی دیگر برداشت‌ها و خروجی های کارشناسی شده را به نحو مناسبی در اختیاران مدیران قرار دهد.
در این مراسم علاوه بر این دو معارفه حکم مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون نیز به مریم صباغ‌زاده ایرانی اعطا شد.
در این بخش نیز سید صادق رضایی مدیرعامل کانون ضمن قدردانی از خدمات مهدی میرکیایی مدیر سابق مرکز گفت که باید این مدیریت به دوران طلایی فعالیت‌های خود بازگردد.
وی یادآور شد که خروجی فعالیت‌های این مرکز اعضای آن هستند و شاید در کوتاه مدت نتوان به این موفقیت‌ها پی‌برد.
مدیرعامل کانون افزود: فعالیت در آفرینش‌های ادبی به علم، دانش و صبوری نیاز دارد و کارشناسان این مرکز باید از دانش لازم در حوزه‌ی ادبیات کودک ونوجوان برخوردار باشند.
صباغ‌زاده نیز در آیبن مراسم اظهار داشت که این مسیر برای رسیدن به آرزوها و تحقق اهداف با کمک مسوولان و همکاران آفرینش‌های ادبی طی خواهد شد.
در پایان این مراسم علاوه بر احکام انتصاب و لوح‌های قدردانی هدایایی از سوی مسوولان و کارکنان واحدهای مختلف کانون و کانون زبان به مسوولان سابق اهدا شد.
همچنین علیرضا جلالی نیز با مشایعت سید مجتبی صدر مشاور مدیرعامل و محمد مهدی محمودی ادیب مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در دفتر کار جدید خود حاضر شد و ضمن گفت وگو با رییس سابق با معاونان و مسوولان کانون زبان آشنا شد.
در همین زمینه حسن مسعودی در پایان اضافه کرد که از دو سال گذشته تعداد زبان آموزان از حدود 130 هزار در هر ترم به 280 هزار و تعداد مراکز از 70 به 200 مرکز افزایش یافته است.