جایگاه مدیران کانون، به مدیرکلی ارتقا یافت

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری با تغییر ساختار سازمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موافقت کرد تا از این پس جایگاه اداری مدیریت‌های استانی و برخی از مدیریت‌های ستادی به اداره کل ارتقا پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس مجمع عمومی کانون و وزیر آموزش و پرورش در نشستی که با معاونان و مدیران ستادی و استانی کانون داشت، حکم مدیرکلی عبدالنبی شاکریان مدیر کانون استان خوزستان را به نمایندگی از سوی تمامی مدیران استان‌ها در اختیار وی قرار داد.
در بخشی از این حکم که از سوی سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون نوشته شده، آمده است: بر اساس ساختار سازمانی جدید کانون که طی نامه‌ای به تاریخ 19 اسفند 91 مورد تأیید اینجانب و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری قرار گرفته است به سمت مدیر کل کانون استان منصوب می‌شوید.
رضایی در بخش دیگری از این حکم تأکید کرده که هدف از ارتقای سطح سازمانی کانون در استان‌ها از مدیریت به اداره کل، وسیع‌تر شدن دامنه فعالیت‌ها، توسعه مراکز فرهنگی و هنری و تعامل هر چه بیشتر با استان‌داری و دستگاه‌های اجرایی مستقر در استان است و اصلی‌ترین وظیفه شما اهتمام در انجام این امور و توجه بیشتر به برنامه‌های مراکز فرهنگی و هنری و جذب کودکان و نوجوانان در این مراکز است که امیدوارم در انجام آن موفق و موید باشید.
شاکریان در این نشست به نمایندگی از تمامی مدیران کانون از تلاش‌های مدیرعامل تشکر و خاطرنشان کرد سال‌های سال است یکی از درخواست‌های مدیران این بود که ارتقا یابند و از تلاش‌ها و زحمت‌های مدیرعامل برای این‌که این بار را به منزل برسانیم، قدردانی کرد.
در همین زمینه حکم مدیر کلی دیگر مدیران کانون استان‌ها نیز پس از این نشست در روز 31 فروردین در گردهمایی سراسری معاونان، مشاوران و مدیران ستادی و استانی کانون به آن‌ها اعطا شد.
رضایی در این آیین این ارتقا را اتفاقی خوب، خوش یمن و شیرین برای خدمت‌گزاران بچه‌های ایران دانست و تاکید کرد این مهم امکان خدمت‌گزاری بیشتر مدیران را فراهم می‌کند و باید از وزیر آموزش و پرورش و دیگر همکارانی که در این راه تلاش کردند قدردانی کنیم.
وی یادآور شد این ارتقا حق کانون بود و لیاقت مدیران بیش از این است باید زودتر از این هم تحقق پیدا می‌کرد اکنون باید دست به دست هم دهیم و ثابت کنیم لایق این تغییر بوده‌ایم.
مدیرعامل کانون اظهار امیدواری کرد که در مرحله‌ی بعد، تلاش کانون برای ارتقا جایگاه اداری مراکز فرهنگی هنری نیز به نتیجه برسد و مراکز هم از این تغییر ساختار منتفع شوند.
رضایی در پایان تصریح کرد که باید تعداد مراکز کانون با توجه به جمعیت کودکان و نوجوانان در ایران به 2‌هزار مرکز برسد در حالی که اکنون به هزار مرکز هم نرسیده است در حالی که اگر جنگ تحمیلی و مشکلات بعد از آن نبود بی‌تردید اکنون این تعداد محقق شده بود.
گردهمایی سراسری معاونان، مشاوران و مدیران ستادی و استانی کانون روز 31 فروردین در تهران آغاز شده و تا روز 2 اردیبهشت ادامه می‌یابد.