رییس کانون زبان هاشمی؛ سرپرست معاونت توسعه منابع کانون ناظمی

دور تازه‌ای از فعالیت‌های کانون زبان ایران و معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتصاب رییس و سرپرست این دو بخش آغاز شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون روز 8 بهمن 1392 نخستین تغییرات مدیریتی کانون را پس از انتصابش به این سمت، با برگزیدن دکتر سیدمحمدرضا هاشمی به عنوان رییس کانون زبان ایران و مسعود ناظمی ابیانه به عنوان سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون (معاونت اداری مالی سابق) آغاز کرد تا بر اهمیت این دو بخش کلیدی کانون تاکید کند.
مدیرعامل جدید کانون البته پیش از این در حکمی محمدعلی شامانی را به عنوان مشاور عالی خود منصوب کرده بود ولی این دو انتصاب در واقع اولین تغییرات مدیریتی در دور جدید مدیریت عالی کانون پس از انتصاب حاجیان‌زاده به عنوان مدیرعامل به شمار می‌رود.
در این میان رییس و سرپرست منصوب شده هر دو، سال‌ها سابقه‌ی فعالیت موثر در این بخش‌ها را در کارنامه‌ی کاری خود ثبت کرده‌اند.
هاشمی دارای دکتری و کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی است و مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی مهندسی عمران اخذ کرده است.
او سال‌ها علاوه بر عضویت در هیأت علمی گروه زبان‌های خارجی، دانشگاه خوارزمی و تدریس در این دانشگاه و دانشگاه‌های علامه طباطبایی و مؤسسه آموزش عالی خاتم (ص) به عنوان معاون پژوهش و برنامه‌ریزی، مسوول روابط بین‌الملل، کارشناس بازدید، جذب مدرس، تهیه و تدوین مواد آموزشی، و آزمون‌سازی در کانون زبان ایران فعالیت کرده است.
در سابقه‌ی علمی رییس جدید کانون زبان ایران - که جایگزین علیرضا جلالی شده است - عضویت در شوراهای چند دانشگاه و موسسه‌ی آموزش عالی همچنین انتشار مقاله‌های علمی و عضویت در مجله‌های تخصصی و سخنرانی در همایش‌های علمی به‌ چشم می‌خورد.
در همین حال دیگر معاونتی که سرپرستی آن نیز مدتی بر عهده‌ی علیرضا جلالی بود دست‌خوش تغییر مدیریتی شد و با حکم مدیرعامل، مسعود ناظمی ابیانه مدیر مالی و ذیحساب کانون، سرپرستی این معاونت را بر عهده گرفت.
ناظمی از سال 1381 تا 1388 به عنوان معاون مدیر امور مالی و پس از آن تاکنون به عنوان مدیر مالی و ذیحساب کانون به فعالیت پرداخته است.
وی دارای مدرک کارشناسی رشته‌ی حسابداری است و در حال گذراندن دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی مدیریت اجرایی (ام بی ای ) گرایش منابع انسانی است.
او همچنین در کارنامه‌ی خود عنوان‌هایی مانند حسابرس وحسابرس ارشد و سرپرست در موسسات حسابرسی (حسابرسی شرکت‌های سهامی عام وپذیرفته شده در بورس )، عضویت در انجمن های حرفه‌ای «حسابداران خبره ایران» و «مدیران مالی» را ثبت کرده است.
بر همین اساس مدیرعامل کانون روز 8 بهمن احکام این دو را در جلسه‌ی شورای معاونان کانون به آنان اعطا کرد و در عین حال به بیان انتظارات خود از مدیران جدید پرداخت.
حاجیان‌زاده در این جلسه گفت: برای انتخاب رییس کانون زبان ایران علی‌رغم اینکه گزینه‌هایی از بیرون کانون نیز معرفی شده بودند ولی من از دکتر هاشمی درخواست کردم این مسوولیت را بپذیرند تا بتوانند با کمک و هم‌فکری همکاران کانون زبان، گام در مسیر اعتلا و ارتقای این مجموعه بردارند.
مدیرعامل کانون از ناظمی هم به عنوان یک پیشکسوت نام برد و گفت همه اذعان دارند که با حضور وی در این مجموعه و دقت او در مسایل مالی، کانون احساس امنیت می‌کند.
علیرضا جلالی که این دو مسوولیت و البته سرپرستی کانون استان یزد را نیز بر عهده داشت در این جلسه از جایگزین‌های خود به عنوان گزینه‌های مناسب یاد کرد و برای آنان آرزوی موفقیت کرد و هاشمی و ناظمی نیز در سخنانی از اعتماد مدیرعامل به آنان قدردانی کردند.
در پایان این نشست حکم انتصاب دکتر هاشمی و مسعود ناظمی در اختیار آنان قرار گرفت.

جایگاه کانون زبان را ارتقا دهید
مدیرعامل کانون در حکم انتصاب دکتر محمدرضا هاشمی به عنوان رییس کانون زبان ایران بر مشارکت و هم‌فکری وی با شورای کانون زبان در ارتقا سطح آموزش زبان‌های خارجی با رویکرد فرهنگ ایرانی و اسلامی و گسترش آموزش زبان فارسی در بین علاقه‌مندان این زبان غنی در سراسر جهان تاکید کرده است.
شورای کانون زبان یکی از شوراهایی است که به گفته‌ی حاجیان‌زاده قرار است به عنوان هسته‌های فکری کانون به زودی تشکیل شود.
در همین حکم مدیرعامل کانون بازنگری امور اجرایی و ساختاری، انسجام در فعالیت‌ها، ارتقا جایگاه کانون زبان و تنظیم ارتباط‌های آن با بخش‌های مرتبط در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مورد تاکید قرار داده است.
کانون زبان ایران با سابقه‌ای 90 ساله در عرصه‌ی آموزش‌های زبان‌های خارجی در ایران هم اکنون دارای بیش از200 شعبه در سراسر کشور است و صدها هزار زبان آموز را تحت پوشش آموزش‌های خود برای فراگیری 6 زبان رایج دنیا قرار می‌دهد.

کاهش هزینه‌های غیر ضروری؛ رسیدگی به مسایل رفاهی و شغلی کارکنان
علیرضا حاجیان‌زاده در حکمی که برای انتصاب سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون صادر کرده است از تشکیل شورای اقتصادی کانون هم خبر داده و از ناظمی خواسته است تا با این شورا به مشارکت و همفکری بپردازد.
بر اساس این حکم، ناظمی ابیانه (با حفظ سمت ذیحساب) به این مسوولیت منصوب شده است تا با مدیریت هزینه و کاهش هزینه‌های غیر ضروری، در عین حال تلاش برای افزایش اعتبارات عمومی و تخصیص حداکثری و رعایت عدالت در توزیع امکانات و اعتبارات، در رسیدگی به امور رفاهی و اشتغال کارکنان و ایجاد رضایت‌مندی همکاران در چهارچوب مقررات اداری و امکانات کانون بکوشد.
دقت، سرعت و سلامت در همه‌ی امور، مشارکت در ساماندهی امور اقتصادی و درآمدهای کانون، تنظیم برنامه و بودجه سالانه بر اساس اهداف و سیاست‌های ابلاغی و نظارت بر عملکرد بودجه مصوب، پیگیری دریافت موافقت‌ها و مجوزهای قانونی و مشارکت دستگاه‌های مربوط جهت تامین اعتبارات و نیروی انسانی مورد نیاز کانون، نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و ارتباط منظم با دستگاه‌های نظارتی و تدوین آیین‌نامه و دستور‌العمل‌های اداری و مالی متناسب با قوانین و مقررات و تنظیم ضوابط روان به منظور تسهیل در امور اجرایی از دیگر انتظارهای مدیرعامل از سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع به شمار می‌رود.
گفتنی است مدیرعامل کانون روز 9 بهمن 1392 به کانون زبان ایران می‌رود تا به صورت رسمی دکتر محمدرضا هاشمی را به عنوان رییس این موسسه‌ی آموزشی وابسته به کانون معرفی کند.