حاجیان‌زاده: عمر پرثمر پارسا غریب‌خانی در راه خدمت به کودکان گذشت

در پی درگذشت پارسا غریب‌خانی مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، مدیرعامل کانون با انتشار پیام تسلیتی از وی به عنوان یک همکار خوب یاد کرد که عمر کوتاه و ثمر‌بخش خود را در راه خدمت به کودکان این مرز و بوم گذرانیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مربی جوان و مدیر مسوول مجله‌ی ققنوس تنها 27 بهار از عمر پربار خود را طی کرده بود که بیماری سخت به او مجالی نداد تا همچنان اعضای مراکز کانون را از دانش و توانایی‌های ادبی و هنری خود بهره‌مند کند.
در این میان علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در پیام تسلیت خود خطاب به همکاران و خانواده‌ی این مربی کانون، آزمون‌های سخت را رسم روزگار دانسته که همه را می‌آزماید و اظهار داشته است که بیماری رنج‌بار و جان‌کاه آن عزیز، آخرین آزمایش دشواری بود که وی با صبر و متانت، آن را تحمل کرد.
بدون شک یاد و نام او و آثار روشن و درخشانی که از خود به یادگار نهاده، در آسمان ذهن و روح تک تک اعضا و مربیان کانون هم‌چون ستاره‌ای خواهد درخشید.
وی در پایان این پیام تاکید کرده است که بدون شک یاد و نام او و آثار روشن و درخشانی که از خود به یادگار نهاده، در آسمان ذهن و روح تک تک اعضا و مربیان کانون هم‌چون ستاره‌ای خواهد درخشید.
پارسا غریب‌خانی متولد 1365 در آباده سال‌ها عضو مرکز فرهنگی هنری کانون این شهر و مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان فارس بود.
او طی این سال‌ها به عنوان مربی نیز در کانون پرورش فکری تهران، رشت، شیراز و آباده خدمت کرد.
غریب‌خانی مدیر مسوولی مجله‌ی ققنوس (نشریه‌ی داخلی اعضای مرکز کانون آباده) را نیز بر عهده داشت، مجله‌ای که تیرماه 92 با او 9 ساله شد.
این مجله در میان مراکز کانون سراسر کشور توزیع می‌شود و مطالب جذاب و صفحه‌آرایی مناسب آن باعث شده است تا تعداد زیادی خواننده در میان اعضا و مربیان مراکز کانون  پیدا کند.
پارسا غریب‌خانی در این مجله علاوه بر نگارش یادداشت‌، به نقد کتاب‌های کانون می‌پرداخت و بچه‌ها را با شیوه‌های ساخت کاردستی‌های هنری نیز آشنا می‌کرد.
متن کامل پیام مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شرح زیر است:
 
باسمه‌تعالی
از دل برکه‌ی شب سر زد و تابید به خورشید/ تا دل روشن نیلوفری‌اش پاک بماند
خوشه، سرمست رسیدن شد و از شاخه فرو ریخت/ تا که در خاک، رگ و ریشه‌ی این تاک بماند
آخرین روزهای سرد زمستان را در حالی وداع می‌گوییم که دل‌های‌مان در غم زمستانی دیگر اندوهگین است. این بار مشیت الهی بر این قرار گرفت تا بهار سبز و فرحناکِ زندگی درختی پربار، به خزانی ماتم‌زده بنشیند.
بی‌شک خبر پرواز ناگهانی همکار خوب کانونی، زنده‌یاد «پارسا غریب‌خانی» که عمر کوتاه و ثمر‌بخش خود را در راه خدمت به کودکان این مرز و بوم گذراند، برای همه‌ی کانونی‌ها – به‌ویژه همکارانش در کانون استان فارس – اندوهناک و جان‌فرساست.
رسم روزگار چنین است که بارها و بارها همه را به چنین آزمون‌های سختی می‌آزماید. بیماری رنج‌بار و جان‌کاه آن عزیز، آخرین آزمایش دشواری بود که وی با صبر و متانت، آن را تحمل کرد.
این جانب، فقدان آن مربی دلسوز و مهربان را به همه‌ی همکاران و نیز خانواده‌ی آن عزیز، صمیمانه تسلیت می‌گویم.
بدون شک یاد و نام او و آثار روشن و درخشانی که از خود به یادگار نهاده، در آسمان ذهن و روح تک تک اعضا و مربیان کانون هم‌چون ستاره‌ای خواهد درخشید.
باشد که روح بلندش در بارگاه امن الهی و در جوار رحمت حق، جاودان بیاساید.
                                                                              
                                                        علیرضا حاجیان‌زاده
                                                   مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
                                                         یک‌شنبه 4 اسفند 1392