کد خبر: 229966
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در کانون

شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر با صدور احکام رییس، دبیر و دو عضو این شورا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با هدف حاکمیت بخشیدن به اصول و مبانی دینی در پرتو احیای فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر و در ادامه‌ تشکیل این ستاد در تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور مرتضی امیراحمدی به عنوان رییس، مهدی ذوالفقاری دبیر و حجت‌الاسلام مظفر کاوه و حامد آخوندی به عنوان اعضای این ستاد در کانون معرفی شدند.
این افراد از سوی علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون معرفی شده‌اند و احکام رییس شورا به امضای سید احمد زرگر دبیر کل و دیگر اعضا به امضای معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور رسیده است.
این احکام در نشستی با حضور سیدمهدی هاشمیان، معاون وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی کشور به آنان اهدا شد.
در این نشست که عبدالرضا صادقی مشاور فرهنگی و فریدون واحدی مشاور اجرایی مدیرعامل کانون و کارشناسان ستاد نیز حضور داشتند، صادقی مشاور مدیرعامل کانون با معرفی کانون به عنوان سازمانی که دارای مخاطبان فراوان در کشور و اعتبار بین‌المللی در سطح جهان است، تاکید کرد که کانون به دنبال انجام کارهای سطحی و غیر علمی نیست و در زمینه‌ی احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز از شیوه‌های خاص خودش استفاده می‌کند.
او یادآور شد که کانون به دنبال متن، و بهره‌گیری از بازی و رویکردهای هنری است و با استفاده از این روش‌ها تلاش می‌کند یک اخلاق و رفتار خوب را در میان مخاطبانش گسترش دهد و به اعتقاد ما روی‌آوردن به گفت‌وگو و ترویج فرهنگ نقادی می‌تواند به این امر کمک کند چرا که افراد با این روش جوهره‌های انسانی خود را بروز می‌دهند و به تکلیف خود عمل می‌کنند.
صادقی با اشاره به این که کانون یک سازمان سیاسی نیست، خاطر نشان کرد که اگر امانت‌دار خوبی باشیم تلاش خواهیم کرد کانون را حفظ کنیم و به آن‌ها آموزش دهیم که تکلیف رابطه‌ای تنگاتنگ با آزادی و استقلال دارد و فضا را باید برای حرف زدن و نقد کردن فراهم کرد.
مشاور مدیرعامل در عین حال جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را در میان فروع دین، جایگاهی رفیع برشمرد و گفت: بدنه‌ی سازمانی کانون در شکل درونی و بیرونی خود به این امر نیازمند است اما امر به معروف را نباید تنها به روابط خُرد محدود کرد بلکه توجه به جنبه‌های حقوقی و اجتماعی آن ضروری به نظر می‌رسد حتی حساس بودن افراد جامعه نسبت به روابط انسانی و مشکلات اقتصادی این مهم را فراگیرتر می‌کند.
سیدمهدی هاشمیان، معاون وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی کشور نیز در این جلسه - که در دفتر مدیرعامل کانون در تهران برگزار شد - با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکیدهای ایشان در حوزه‌ی فرهنگ و لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی، یکی از راه‌کارهای مقابله با این هجوم فرهنگی را امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت موثرترین، کارسازترین و شیرین‌ترین کارکرد اجتماعی دین، امر به معروف و نهی از منکر است و ما به دنبال این هستیم که یک مشارکت همگانی شکل بگیرد و بهترین هنجارهای اجتماعی به رشد و تعالی برسد.