وداع با «شهلا افشار سلیمانی» پژوهش‌گر پیش‌کسوت کانون

شهلا افشار سلیمانی همکار پیش‌کسوت عرصه‌ی پژوهش و ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی متولد سال 1328 دارای لیسانس پرستاری از انگلستان و لیسانس بیمه و اقتصاد و حسابداری خبره از مدرسه عالی آر، تی یو، مدرک رویال آکادمی از کالج بارنت، دانشگاه لندن بود.
او در اردیبهشت سال 1361 با واحد سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار خود را آغاز کرد و سپس پس از چند سال به واحد پژوهش کانون انتقال یافت.
مرحومه افشار در سال‌های 1373 و 1374 با واحد انتشارات کانون همکاری داشته است و در سال 1376 کتاب علمی «اسرار طبیعت» نوشته آنجلا ویلکز را برای گروه سنی «د و ه» ترجمه کرد.
آن مرحومه سال 1381 و 1382 همکاری مجدد خود را با واحد فروش و اشتراک و همچنین واحد پژوهش کانون آغاز کرد و مرداد سال 1390 پس از 29 سال فعالیت در کانون با سمت «مترجم» بازنشسته شد و به جمع پیش کسوتان پیوست.
ترجمه‌ی مقاله‌ی «بازی و کودکان»، «بازی و کودک»، «بازی و اسباب بازی در رشد مهارت جسمی و ذهنی کودک» و «بازی و اسباب بازی در رشد کودک» از جمله آثار ترجمه‌ای این پژوهش‌گر فعال در عرصه‌ی کودک ونوجوان به شمار می‌رود.
وی روز جمعه 30 خرداد 1393 در اثر بیماری قلبی دارفانی را وداع گفت.
مراسم تشییع پیکر آن مرحومه ساعت 9 صبح روز دوشنبه دوم تیر از درب منزل شان واقع در شهرک غرب، فاز ششم، گل افشان شمالی، خیابان یکم، پلاک 12، واحد 4 برگزار و در آخرِ قطعه 256 و اولِ قطعه 257 بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود.
مراسم ختم آن مرحومه ساعت 17 تا 19 روز چهارشنبه 4 تیر در شهرک غرب، بلوار دادمان، شماره 171، رستوران باکس کلاسیک، جنب بستنی ایوب برگزار می‌شود.
مدیرعامل و اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مصیبت درگذشت این همکار گرامی را به بازماندگان و همکاران کانون تسلیت می‌گویند و از خداوند متعال شادی روح آن مرحومه را مسالت دارند.