مهدی جمال مدیرکل جدید کانون استان سمنان می‌‍شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی مهدی جمال را به عنوان مدیرکل جدید کانون استان سمنان منصوب کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی روز 26 آذر 1393 این مسوولیت را از علی اکبر فراتی مدیرکل سابق و پیشکسوت - که از سال 1387 مدیریت کانون این استان را بر عهده داشت - تحویل می‌گیرد.
فراتی با تحویل این مسوولیت به جمع پیش‌کسوتان کانون می‌پیوندد و بازنشسته می‌شود.
بر اساس این گزارش مدیرکل جدید که در آیینی با حضور علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در سمنان به صورت رسمی کار خود را در کانون استان آغاز می‌کند متولد سال 1354 و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی استراتژیک(MBA) از دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است و سابقه‌ی تدریس در دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین ارایه‌ی مقالات علمی فرهنگی و پژوهشی را نیز در سوابق علمی خود ثبت کرده است.
در سوابق کاری وی نیز مدیریت دبیرستان‌ها و هنرستان‌های آموزش و پرورش و مدیریت در سازمان سنجش آموزش کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری نیز به چشم می‌خورد.
بر اساس این گزارش مدیرعامل کانون در حکم انتصاب مدیرکل جدید کانون استان از وی خواسته است که نسبت به کیفیت بخشی فعالیت‌های فرهنگی‌هنری، ایجاد ارتباط با مدارس به منظور فراهم کردن امکان بهره‌مندی عموم دانش‌آموزان استان از محصولات کانون و شناسایی و جذب کودکان و نوجوانان مستعد برای عضویت در مراکز، همچنین ایجاد ارتباط متقابل میان بخش‌های حوزه ستادی و مراکز فرهنگی با هماهنگی استانداری و تعامل  و همکاری با مسوولان دستگاه‌های ذیربط در استان اهتمام داشته باشد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان سمنان در مجموع دارای 21 مرکز فرهنگی هنری شامل 15 مرکز ثابت، 3 مرکز سیار روستایی، 1 مرکز سیار شهری و 2 کتاب‌خانه‌ی پستی است.