کد خبر: 241181
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
انتصاب شامانی به عنوان معاون فرهنگی کانون، قدردانی از فضلی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی دکتر محمد علی شامانی را به عنوان معاون فرهنگی کانون منصوب کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بررسی نیازهای مخاطبان با روان‌شناسی گروه هدف و نگاهی دقیق به آینده و بهره‌مندی از فن‌آوری‌های نوین و ایجاد جذابیت‌های لازم برای کودکان و نوجوانان سراسر کشور از جمله مهم‌ترین خواسته‌های علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون از معاون جدید فرهنگی است.
شامانی پیش از این مشاور عالی مدیرعامل بود و اکنون در پی درخواست شخصی بازنشستگی از سوی محسن فضلی معاون سابق فرهنگی، این مسوولیت را از وی تحویل می‌گیرد.
معاونت اداره فعالیت‌های فرهنگی بیش از 912 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی، کتاب‌خانه‌های پستی و برپایی چندین جشنواره محوری ملی و بین‌المللی مانند جشنواره پژوهش، بین‌المللی قصه‌گویی و نمایش عروسکی کانون را بر عهده دارد.
ارتباط رودررو با مخاطبان پرشمار این مراکز فرهنگی هنری از اهمیتی راهبردی در کانون برخوردار است سازمانی باسابقه که امسال وارد پنجاهمین سالگرد تاسیس خود شده است.
در این میان مدیرعامل کانون در حکم انتصاب معاون فرهنگی خود ابتدا بر کیفیت بخشی  فعالیت های فرهنگی در مجتمع ها و مراکز فرهنگی هنری ثابت سیار شهری و روستایی و پستی در سراسر کشور با محوریت ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب و کتاب خوانی و پس از آن بر شناسایی استعدادها، رشد خلاقیت، ایجاد فضای پویا و با نشاط، حفظ ارزش های دینی و انقلاب اسلامی تاکید کرده است.
در همین حال سامان دهی مراحل تربیت و رشد و توانمند سازی اعضا با نگاه کادر سازی و همچنین مراحل رشد و توانمند سازی و ارتقا مربیان، کارشناسان و مدیران، طراحی و اجرای پژوهش های مورد نیاز کانون و کاربردی کردن پژوهش ها از دیگر انتظارهای مدیرعامل از دکتر محمد علی شامانی برشمرده شده است.
مدیرعامل کانون همچنین در این حکم  ایجاد انسجام و تعمیق برنامه‌ها و ارتباط منطقی و فرآیندی میان مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی و دینی و ساماندهی جشنواره‌ها، همایش‌ها، اردوها و سایر اقدام‌های مرتبط را مورد تاکید قرار داده است.
بررسی نیازهای مخاطبان با روانشناسی گروه هدف و نگاهی دقیق به آینده به نحوی که محصولات کانون هم بتواند متناسب با خواست ها و علایق مخاطبان تولید شود و بهره وری بیشتری در مراکز داشته باشد بخش دیگری از خواسته های مدیرعامل به شمار می‌رود که در این حکم به آن اشاره شده است.
محمدعلی شامانی نویسنده و کارشناس تعلیم و تربیت، متولد 1339 و عضو سابق مراکز کانون تهران در دوران کودکی و نوجوانی است.
او دی ماه 1392 در حالی که هنوز یک ماه از انتصاب علیرضا حاجیان‌زاده به عنوان مدیر عامل کانون گذشته بود نخستین مسوول جدیدی بود که با عنوان مشاور عالی فعالیت خود را در کانون آغاز کرد.
شامانی اگرچه در سال‌های گذشته بارها به عنوان مدرس در دوره‌های آموزشی مربیان کانون حضور داشت اما در بیش از یک سال و سه ماه گذشته در طراحی راهبردهای جدید کانون مشارکت داشته است.
وی همچنین سابقه‌ی تدریس در دانشگاه‌های علامه طباطبایی، شهید رجایی، علم و فرهنگ، موسسه آموزش عالی رفاه و مرکز آموزش عالی فرهنگیان و ریاست مرکز مطالعات راهبردی و سردبیری مجلات را نیز در کارنامه علمی و کاری خود ثبت کرده است.
عضویت در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نگارش ده‌ها عنوان کتاب برای این مخاطبان از دیگر سوابق شامانی در این حوزه به شمار می‌رود.
در همین حال محسن فضلی معاون فرهنگی سابق کانون نیز از مدیران باسابقه کانون است که از سال 1373 تا 1392 مدیریت کانون استان تهران را بر عهده داشت و  از بهمن همان سال به عنوان سرپرست و پس از آن به عنوان معاون فرهنگی کانون منصوب شد.