آینده کشور در گرو سرمایه‌گذاری برای کودکان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی سرمایه‌گذاری امروز برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تضمینی برای آینده درخشان کشور دانست.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرحیم نوروزیان در مراسم معرفی منیره صادقی به عنوان مدیرکل جدید کانون استان خراسان شمالی با بیان این مطلب گفت: امیدواریم با تحولاتی که صورت می‌گیرد سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و بهتری در این زمینه صورت گیرد.
وی  افزو: علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته در این استان انجام شده، هنوز کمبود‌ها و کاستی‌های زیادی وجود دارد و باید تلاش کنیم در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزارها کاستی‌ها را شناسایی و در صدد رفع‌ آن‌ها باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به این‌که مرغک کانون همواره یادآور خاطرات گذشته وی است، خاطرنشان کرد: استانداری تمام تلاش خود را بیش از پیش به کار خواهد گرفت تا با تعاملی خوب با این مجموعه فرهنگی، موانع سر راه کار برای بچه‌ها از میان برداشته شود.
وی یادآور شد این استان از نظر نیروی انسانی همواره در عرصه‌های فرهنگی، هنری و علمی جزو بهترین‌ها بوده است و امیدواریم با تلاش مسوولان، شاهد درخشش‌ بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان در سطح استان باشیم.
در این آیین محمدعلی شامانی معاون فرهنگی کانون نیز  تاکید کرد: اگر بتوانیم با کار و تلاش بدون چشم‌داشت ‌و انتظار تعریف و تمجید از سوی دیگران، برای بچه‌های این سرزمین فعالیت کنیم و واژه محروم از مناطقی که امروزه با این اصطلاح از آنان یاد می‌شود، برداشته شود آن وقت برنده‌ی واقعی خواهیم بود.
در این مراسم همچنین سیدعلی ارکانی‌فرد مدیرکل سابق کانون خراسان شمالی ضمن خیرمقدم به حاضران در مراسم گزارشی از فعالیت‌های 8 ساله خود در زمینه موفقیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته در این مدت در حوزه توسعه مراکز، ارایه کرد.
وی با اشاره به این که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این استان بودجه‌ی ساخت و راه‌اندازی بیش از 10 مرکز ثابت و چندین کتاب‌خانه سیار روستایی مصوب شد، گفت: تا کنون 5 کتاب‌خانه سیار کار خدمت‌رسانی به کودکان روستایی را آغاز کرده‌اند و از 10 مرکز در دست احداث نیز، 7 مرکز از 70 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا اوایل نیمه دوم سال 94 آماده بهره‌برداری خواهد شد.
ارکانی‌فرد هم‌چنین ابراز امیدواری کرد در ادامه روند توسعه مراکز کانون با مدیریت جدید، این مهم پرتوان و با انرژی بیشتری دنبال شود تا در آینده نزدیک شاهد رشد و بالندگی بیشتر در حوزه کودک و نوجوان در این استان باشیم.
وی هم‌چنین یادآور شد از زمان آغاز فعالیت کتاب‌خانه‌های سیار روستایی شاهد استقبال خوبی از سوی بچه‌ها و مسوولان بوده‌ایم تا جایی که در برخی بازدیدها بخشداران مناطق مختلف اظهار می‌داشتند: «اگر تا امروز در روستاها بیشترین دغدغه، اوضاع معیشت خانواده‌ها بود امروز بیشترین درخواست آن‌ها حضور کتاب‌خانه سیار کانون در روستاهایشان است این نشان دهنده تاثیر خوب فعالیت‌ها و اهمیت حضور کانون در بخش‌های مختلف فرهنگی است.»
هم‌چنین در ادامه این برنامه منیره صادقی مدیرکل جدید کانون این استان نیز در سخنانی به بیان دیدگاها و اهداف خود پرداخت.
بر اساس این گزارش صادقی با بیان این که کانون به مثابه بوستانی سرشار از گل‌های معطر و خوشبو است که  کودکان با ورود به این بوستان می‌توانند گل‌هایی را که با ذوق‌شان هم‌خوانی دارد، بچینند و در  گلدان وجود خود آن را پرورش دهند، گفت تلاش خواهیم کرد در این عرصه باغبان خوبی برای این بوستان باشیم.
وی افزود: با توجه به شناختی که از کانون دارم این مجموعه از حیث رتبه در استان خراسان شمالی - علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که جای قدردانی دارد - هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است.
صادقی اظهار امیدواری کرد با کمک و هم‌یاری مسوولان و نهادهای استانی و کشوری در زمینه راه‌اندازی هرچه زودتر مراکز در دست احداث، گام‌های محکم برداریم و در مقام عمل بتوانیم جایگاه کانون را در این استان ارتقا دهیم و خدمات فرهنگی بیشتری به کودکان و نوجوانان ارایه کنیم.
گفتنی است مراسم تجلیل از تلاش‌های مدیرکل سابق و معرفی مدیر جدید کانون روز 30 اردیبهشت با حضور محمد علی شامانی معاون فرهنگی، عبدالحمید شهسواری مشاور اجرایی مدیرعامل کانون، معاون سیاسی امنیتی استاندار، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رییس ستاد اقامه نماز، رییس شورای اسلامی شهر، رییس مرکز آموزش‌های مدیریت صنعتی و جمعی از مسوولان استانی و کارکنان کانون در سالن همایش مجتمع فنی و حرفه‌ای شهر بجنورد برگزار شد.
 خوانش دلنوشته‌ کارکنان کانون استان و پخش کلیپ فعالیت‌های انجام شده در طول سال‌های مدیریت سید علی ارکانی‌فرد، نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.