مدیرکل سابق آفرینش‌های ادبی و هنری کانون تکریم شد

با برپایی یک آیین از خدمات مدیرکل سابق آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردانی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین موذن مدیر باسابقه کانون و عضو سابق مرکز آفرینش‌های ادبی به تازگی از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی، به عنوان سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده است.
او از سال 1382 تاکنون مسوولیت‌هایی مانند مدیریت کانون استان سیستان و بلوچستان و مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون را بر عهده داشت و از مهر 1393 و پس از تغییر سازمان‌نما به عنوان مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون منصوب شد.
در آیین قدردانی از این مدیر سابق کانون محمد علی شامانی معاون فرهنگی کانون طی سخنانی کوتاه خاطرنشان کرد: برای ما مایه مباهات است که حسین موذن در حوزه تعلق ذهنی و دلی‌ خود قرار است انجام خدمت کند و کار جدیدش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از جنس کار کانون است.
شامانی تصریح کرد: قدردان زحمت‌های وی هستیم چرا که وی اهل این کار بود، چه در زمانی که در مرکز تئاتر کانون فعالیت می‌کرد و چه در دوره‌ای که مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون را برعهده داشت.
وی در ادامه، حسین علیجانی مدیرکل سابق کانون استان قزوین را به عنوان همکار «جدید»ی معرفی کرد که به مجموعه معاونت فرهنگی افزوده شده و تا معرفی مدیرکل جدید، این مسوولیت را بر عهده می‌گیرد.
معاون فرهنگی کانون در ادامه گفت: علیجانی نگاه‌ها و ایده‌های خوبی دارد و در مدت شش ماهی که به جمع ما پیوسته است، ارتباط خوبی با همکاران کانون استان قزوین برقرار و آن‌ها را همگرا کرد.
معاون فرهنگی کانون در پایان سخنانش گفت: از وی که مدیری اهل فکر و مطالعه است، ‌خواستیم که به کمک معاون فرهنگی بیاید.
 
تجربه‌هایم را از کانون کسب کردم
حسین مؤذن مدیرکل سابق آفرینش‌های ادبی و هنری در این آیین گفت: چه در کانون باشم و چه نباشم، با کانون خداحافظی نمی‌کنم. کانون را دوست دارم، عضو کانون بوده و هستم و هر کاری از دستم بربیاید برای کانون انجام می‌دهم.
وی در ادامه با بیان این‌که در بیش‌تر اداره‌‌های فرهنگی کار کرده‌ام افزود: هیچ جا کانون نمی‌شود، از این بابت به خود ببالید که کارمندان کانون هستید.
موذن افزود: بیشتر خدمت خود را در کانون بودم. هر چه دارم و تجربه کردم از کانون است.
وی همچنین گفت: وقتی با نیت خیر قدم برداریم رد پایمان برای همیشه باقی می‌ماند.
موذن در پایان با اظهار امیدواری برای شکوفایی و ترقی بیش از پیش کانون گفت: به جز عزت و سربلندی کانون چیزی نمی‌خواهم و برای سربلندی‌ش هر کاری از دستم بربیاید، دریغ نمی‌کنم.
 
دل به تجربه‌های همکارانم بستم
حسین علیجانی نیز در این آیین خاطرنشان کرد: از سال‌های 80 و 81 زمانی که مربی ادبی کانون بودم، مؤذن را می‌شناختم و از وی درس‌های زیادی آموختم. در تئاتر هم به عنوان هنرجو و رییس انجمن نمایش قزوین و دبیر جشن اردیبهشت تئاتر از او یاد گرفتم اکنون نیز دل به تجربه‌ و نگاه شما و همکاران این مدیریت بسته‌ام.
محسن حموله مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون نیز در این مراسم گفت: موذن خدمات زیادی در کانون انجام داده است و هر کجا که مشغول فعالیت ‌شود، منشا خیر خواهد بود.
در این آیین سرپرست جدید و تعدادی از کارشناسان و کارکنان کانون استان قزوین نیز حضور داشتند.
در پایان این آیین که صبح روز 9 تیر 1394 در تهران برگزار شد، مدیرعامل کانون با اهدای لوح تقدیر و کارکنان و کارشناسان آفرینش‌های ادبی و هنری کانون نیز با اهدای هدایایی از حسین مؤذن قدردانی کردند.
بر اساس این گزارش روز گذشته نیز معاون فرهنگی کانون به قزوین سفر کرد تا در آیین خداحافظی کارکنان کانون این استان با حسین علیجانی شرکت کند.
«محمدعلی شامانی»، در این آیین صفا و صمیمیت موجود در کانون را موهبتی بی‌بدیل خواند و از همه همکاران خود در استان قزوین خواست تا مهربانی و درستی را در کانون ماندگار کنند.
شعرخوانی «مهدی مردانی» کارشناس ادبی و خوانش متن خداحافظی یک عضو نوجوان، از برنامه‌های این مراسم بود.
شامانی در این مراسم حکم سرپرستی کانون استان را به مژده اروجی معاون فرهنگی سابق کانون این استان اعطا کرد.