پرداخت فوق‌العاده سختی کار به مربیان مراکز سیار شهری و روستایی کانون

معاون توسعه و مدیریت منابع از دریافت مجوز پرداخت فوق‌العاده سختی شرایط کار برای مربیان مراکز سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی با اعلام این خبر گفت: این موافقت پس از پیگیری‌ها و نشست‌های متعدد با مسوولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حاصل شد.
وی افزود: معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون در دو سال اخیر همواره تلاش‌ کرده در مسیر سیاست ترمیم حقوق و دستمزد کارکنان و مربیان با گفت‌وگو، حضور در جلسه‌ها، برپایی نشست‌ها و دعوت از مسوولان برای بازدید از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه درصدد بهبود  این اوضاع باشد.
واحدی تصریح کرد: پیش از این موفق شدیم با دریافت مجوزی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای مربیان مسوول مراکز فرهنگی‌هنری حق مسوولیت در نظر بگیریم و امروز نیز با موافقت مسوولان این سازمان مجوز پرداخت فوق‌العاده سختی شرایط کار مربیان مراکز سیار شهری و روستایی را دریافت کردیم و امیدواریم در ادامه‌ی این روند بتوانیم گام‌های بهتری برای رفاه کارکنان این مجموعه برداریم.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در پایان یادآور شد: قرار است این فوق‌العاده از ابتدای آبان 1394 محاسبه و با اولین حقوق واجدان این شرایط به حساب آنان واریز شود.
کتاب‌خانه‌های سیار روستایی به عنوان مراکز اصلی کتاب‌رسانی به روستاهای کشور از سال 1345 یعنی یک سال پس از تاسیس کانون فعالیتش آغاز شده است.
در آن سال‌ها مربیان کانون ابتدا با استفاده از چهارپایان و پس از آن با موتور‌سیکلت، لندرور، مینی‌بوس و حتی اتوبوس کار کتاب‌رسانی به کودکان ونوجوانان ساکن روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهرها را انجام می‌دادند.
مربیان این مراکز علاوه بر امانت دادن و خواندن کتاب، فعالیت‌های دیگری را با هدف توزیع عادلانه‌تر امکانات و فعالیت‌ها در بین کودکان ایرانی اجرا می‌کنند.
حضور یک مربی که هم مربی است و هم مسولیت رانندگی این خودرو را بر عهده دارد در کنار سختی‌ها و خطراتی که در جاده‌های روستایی و کوهستانی در فصل‌های مختلف سال وجود دارد لزوم رسیدگی بیشتر به این مربیان کودکان را یادآور می‌شود.
این در حالی است که تعداد مراکز سیار روستایی کانون در حال حاضر 95 مرکز و شهری آن 13 مرکز در سراسر کشور است.