طاهره حمیدی جایگزین عبدالرضا صمدی در خراسان‌جنوبی

طاهره حمیدی نام مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌جنوبی است که جایگزین عبدالرضا صمدی یکی از باسابقه‌ترین مدیران کانون می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمیدی متولد سال 1352 و دانشجوی رشته دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی است و در کارنامه سوابق شغلی خود مسوولیت‌هایی را مانند معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، کارشناس مسئول مشاوره دوره عمومی، مسئول پیگیری امور آموزشی دختران آسیب‌پذیر، تدریس ادبیات کودک و نوجوان، رییس انجمن علمی استان، عضو باشگاه پژوهشگران جوان کشور و تدریس در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد بیرجند، دانشگاه فرهنگیان بیرجند، دوره‌های آموزشی آموزش و پرورش و کارگاه‌های آموزشی) ثبت کرده است.
او درعین حال نویسنده و شاعر است و داوری برخی مسابقه‌های ادبی شعر را بر عهده می‌گیرد.
از این مدیرکل جدید - که با حکم علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون به این سمت منصوب شده کتاب‌هایی نیز مانند «شکوفه‌ها» (کتاب کار پیش دبستانی)، «جلوه‌های تلاش» و «در مسیر تحول» منتشر شده و آثار دیگری نیز در دست انتشار است.
بر اساس همین گزارش صبح روز 4 آذر 1394 در آیین ویژه‌ای در بیرجند علاوه بر معرفی مدیرکل جدید از عبدالرضا صمدی اولین مدیرکل کانون استان خراسان‌جنوبی تجلیل می‌شود.
صمدی از سال 1368 به‌عنوان مربی وارد کانون شد و بعدها به عنوان مربی مسوول به فعالیت‌های موثر خود در کتاب‌خانه‌های کانون تا سال 1381 ادامه داد.
وی پس از آن تا سال 1383 کارشناس فرهنگی کانون و بعد تا سال 1385 مسئول امور اجرایی کانون استان خراسان جنوبی بود و از آن پس به عنوان مدیر و مدیرکل کانون استان منصوب شد.
او نیز شاعر و نویسنده و صاحب دو کتاب منتشر شده در کانون با عنوان‌های: «تو نوک طلا هستی» و «خاله رعنا و عمه نساء» است.
پی‌ریزی اداره‌کل کانون استان خراسان‌جنوبی پس از جدا شدن از استان خراسان، افزایش تعداد مراکز کانون از 7 مرکز به 12 مرکز از جمله در بیرجند، بشرویه و قاین از خدمات این مدیر کانونی به شمار می‌رود.