ارتقاء فرهنگ نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای ارتقای فرهنگ باید همه افراد جامعه از کوچک و بزرگ تلاش کنند و این نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمد حسینی در آیین معارفه و تودیع مدیران کل جدید و سابق کانون این استان در بیرجند خاطرنشان کرد: دنیا در زمینه فرهنگ و اثبات فرهنگ خودشان برای صد سال آینده خود برنامه دارند، عده‌ای حتی با نگاه استکباری و استثماری برای آسیب رساندن به فرهنگ دیگران تلاش می‌کنند و ما باید در برابر هر کدام از این نگاه‌ها برنامه داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: مسؤولان فرهنگی باید به فضای فرهنگی، گفتمان فرهنگی و ارتباطات فرهنگی توجه کنند زیرا دشمن می‌خواهد فرهنگ خودش را به ما تحمیل کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این که در صحنه رقابت باید به جای تخریب دیگران به اثبات خود و معرفی فرهنگ و دین خودمان روی بیاوریم، تصریح کرد: در زمینه فرهنگی باید از کودکان و نوجوانان تا متولیان دانشگاه در این عرصه تلاش کنند.
حسینی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات صادقانه مدیر کل کانون خراسان جنوبی طی 9 سال گذشته گفت: عبدالرضا صمدی فردی متین، آرام و بی‌آلایش بود که بدون حاشیه خدمات ارزنده‌ای به کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ارایه کرد.
در ادامه این آیین که در آن مناف یحیی پور معاون تولید کانون، عبدالحمید شهسواری مشاور اجرایی مدیرعامل کانون، و جمعی از مدیران کل و مسوولان استانی نیز حضور داشتند، لوح تقدیری از سوی استاندار خراسان جنوبی به پاس تلاش‌های عبدالرضا صمدی به وی اهدا شد.
 با برگزاری این مراسم طاهره حمیدی به عنوان مدیر کل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌جنوبی معرفی و عبدالرضا صمدی پس از 9 سال مدیریت کانون را به او سپرد.
 
سلامت جامعه با کودکان تضمین می‌شود
در این آیین که صبح روز چهارم آذر1394 در بیرجند برگزار شد معاون تولید کانون نیز طی سخنانی گفت: اگر بخواهیم پیش خدا سربلند باشیم باید به کودکان خدمت کنیم.
مناف یحیی‌پور با اشاره به این‌که پیامبر اکرم (ص)‌ کودکان را بسیار دوست داشتند، ادامه داد: گاهی اوقات ویژگی‌های کودکان را باید برجسته کنیم و کودکی را در زندگی خود حفظ کنیم.
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: برای این‌که سلامت جامعه حفظ شود باید کودکی و کودکان را در زندگی خود حفظ کنیم.
امید است با همکاری مقامات استانی و استاندار خراسان جنوبی سرفصل تازه‌ای برای فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ایجاد شود
 
من یک کانونی‌ام
طاهره حمیدی مدیر کل جدید کانون خراسان جنوبی در آیین معارفه خود گفت: من هم از امروز یک کانونی هستم. آمده‌ام تا در خانواده بزرگ کانون با مشارکت و همراهی برای تحقق شعار یادگیری و تربیت مستمر برای کودکان و نوجوانان تلاش کنم.
 حمیدی خاطر نشان کرد: به باور من کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد در کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان است و اعتبار و کرامت بخشیدن به کانون اعتبار بخشیدن به نسل آینده است که می‌خواهند اداره جامعه را به دست گیرند.
وی اضافه کرد: کارکنان و مربیان کانون عاشقانه و مخلصانه در خانه‌ی امید کودکان تلاش می‌کنند و لبخند رضایت حضرت دوست برایشان بهترین پاداش است.
حمیدی تاکید کرد: بهره‌گیری از خردجمعی لازمه موفقیت است و در همین راستا در مدیریت خود از مشارکت دیگران استفاده خواهم کرد.
 
 
من فرزند کانون‌ام
عبدالرضا صمدی مدیر کل اسبق کانون خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: من فرزند کانون‌ام و تمام تلاش خود را برای رشد و پیشرفت کانون به کار گرفته‌ام.
صمدی ادامه داد: خدا را شاکرم سال‌ها از سطوح پایین تا سطوح بالا در خدمت کودکان بوده‌ام و همیشه با کودکان و همانند آنان زندگی کرده‌ام.
مدیرکل سابق کانون خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اولین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در سال 1355 در بیرجند راه‌اندازی شد و بعد از آن تعدادی دیگر کتاب‌خانه اضافه شد و من از سال 1372 در این اداره مشغول به کار شدم و از سال 1385 به عنوان مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی منصوب شدم.
صمدی گفت: در حال حاضر 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهار کتاب‌خانه سیار و 2 کتاب‌خانه پستی در استان مشغول فعالیت است.
وی اظهارکرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مانند باغچه‌ای است که در محیط خانه وجود دارد و این باغچه باید سرشار از گل‌های طبیعی باشد.
مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: کودکانی که وارد کانون می‌شوند باید با میل و رغبت خودشان وارد این محیط شوند و مربیان باید برنامه‌های متعددی در حوزه آموزش و پرورش انجام دهند تا این علاقه‌مندی در کودکان و نوجوانان روز به روز بیشتر شود.
این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی ادارات مختلف، کارکنان و مربیان و اعضای کانون به همراه عکس‌های یادگاری پایان یافت.
هم‌چنین در نشستی صمیمی همکاران ستادی با مناف یحیی‌پور معاون تولید کانون، عبدالحمید شهسواری مشاور اجرایی مدیرعامل کانون، طاهره حمیدی و عبدالرضا صمدی گردهم آمدند و بر استمرار برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان تأکید کردند.