قمرزاده معاون فرهنگی کانون شد

رضا قمرزاده با حکم مدیرعامل به عنوان معاون فرهنگی جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایگزین محمدعلی شامانی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در این حکم با تاکید بر کیفیت‌بخشی فعالیت‌های فرهنگی در مجتمع‌ها و مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و پستی سراسر کشور با محوریت ترویج فرهنگ مطالعه و اُنس با کتاب و کتاب‌خوانی، شناسایی استعدادها، رشد خلاقیت، ایجاد فضای پویا و با نشاط، حفظ ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی و بهره‌مندی از فن‌آوری‌های نوین و ایجاد جذابیت لازم برای کودکان و نوجوانان، مشارکت و هم‌فکری با شورای فرهنگی را برای تحقق اهداف کانون خواستار شده است.
هم‌چنین در این حکم بر ساماندهی تربیت، رشد و توان‌مند کردن اعضای کانون با نگاه کادرسازی و نیز مراحل رشد و توان‌مند‌سازی و ارتقای مربیان و کارشناسان تاکید شده است.
طراحی و اجرای پژوهش‌های مورد نیاز کانون و کاربردی کردن آن‌ها، انسجام و تعمیق برنامه‌ها و ارتباط منطقی و فرآیندی میان مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی و ساماندهی جشنواره‌ها، همایش‌ها، اردوها و سایر اقدام‌های مرتبط از دیگر بندهای حکم معاون فرهنگی کانون است که از سوی مدیرعامل بر آن تاکید شده است.
حاجیان‌زاده بررسی نیازهای مخاطبان، با روان‌شناسی گروه هدف و نگاهی دقیق به آینده به نحوی که محصولات کانون متناسب با خواست‌ها و علایق مخاطبان تولید شود و بهره‌وری بیشتری در فعالیت‌های مراکز داشته باشد، به عنوان بند پایانی حکم معاون فرهنگی عنوان کرده است.
این حکم در نشستی با حضور مدیران‌کل و مسوولان ستادی کانون روز 28 فروردین ابلاغ شد و در این نشست نیز مدیرعامل ضمن قدردانی از تلاش‌های شامانی در مدت زمان تصدی این پست گفت: اقدام‌های خوب و موثری در این مدت صورت گرفته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کیفیت‌بخشی به جشنواره‌ها و سامان‌دهی نیروی انسانی در این حوزه اشاره کرد.
وی با بیان این‌که دکتر محمدعلی شامانی یک چهره علمی در حوزه فرهنگ و ادب است یادآور شد حضور پر‌رنگ‌تر ایشان در جایگاه مشاورعالی مدیرعامل و امور راهبردی کانون در اولویت قرار گرفت.
مدیرعامل هم‌چنین در ادامه با اشاره به سابقه درخشان رضا قمرزاده در حوزه‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: آقای قمرزاده نیز در هر بخشی فعالیت داشته همواره منشا خیر و برکت بوده است.
حاجیان‌زاده اعتقاد به کار گروهی و ارتباط خوب با کارکنان را از جمله ویژگی‌های قمرزاده معاون فرهنگی جدید کانون برشمرد و تصریح کرد: در کانون کار کاملا گروهی و تقسیم وظایف بیشتر اعتباری است.
حاجیان‌زاده با اشاره به نقش هم‌گرایی در سیاست‌گذاری‌های کانون اضافه کرد فاصله‌ای میان معاونت فرهنگی و تولید در این مجموعه‌ی فرهنگی وجود ندارد و همواره تلاش‌ کرده‌ایم در شورای سیاست‌گذاری فرهنگی و تولید - که با حضور معاونان برگزار می‌شود - این هم‌گرایی را بیشتر کنیم.
در این آیین در ادامه محمدعلی شامانی معاون سابق فرهنگی کانون نیز گفت: اگر اقدام‌ و اتفاق خوبی در این مدت در این حوزه روی داده ثمره‌ی کار و تفکر گروهی بوده است.
وی ضمن قدردانی از تمامی کسانی که در مدت یک‌سال با معاونت فرهنگی همکاری و همراهی داشتند افزود: در این مدت تلاش کردیم از هر کسی متناسب با ظرفیت‌هایش کار بخواهیم و برای اتفاق‌های خوب جدید نیز ریل‌گذاری مناسب انجام دهیم.
در ادامه رضا قمرزاده معاون فرهنگی جدید کانون نیز ضمن قدردانی از اعتماد مدیرعامل، آن را افتخار بزرگی برای خود دانست و گفت: هم‌چنین قبول این مسوولیت در ماه مبارک رجب نیز افتخار بزرگ دیگری است که نصیب من شده است.
وی با بیان این‌که مدیریت من مبتنی بر تحول است نه تغییر، افزود: خوشبختانه در کانون کارها به سمت نظام‌مندی و کار جمعی حرکت می‌کند.