مدیرعامل: خلاقیت‌های کارکنان و مربیان کانون به برنامه تبدیل شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در آیینی مدیرکل جدید کانون استان تهران را معرفی و بر اهمیت نظم‌دادن به خلاقیت‌های کارکنان و مربیان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده که با صدور حکمی محمودسلیمانی کاریزمه را به عنوان مدیر کل جدید کانون استان تهران منصوب کرده بود در آیین معارفه‌ی وی - که صبح روز 22 اردیبهشت 1395 برگزار شد - افزود: توان، ویژگی‌ها و خلاقیت‌های خوب کانونی اگر نظم پیدا کند و تبدیل به برنامه شود، کارآیی بیشتری خواهد داشت.
وی با قدردانی از رضا قمرزاده - که چند روزی است از سوی وی به عنوان معاون فرهنگی کانون منصوب شده است - تلاش‌های او را برای تجمیع جشنواره‌ها و ایجاد مراکز تخصصی در استان تهران ستود و تصریح کرد: اگر در کانون احساس رضایت را مشاهده می‌کنیم این، حاصل هم‌دلی همه کارکنان، مربیان و کارشناسان کانون است.
مدیرعامل کانون بار دیگر بر اهمیت راهبردی کانون در استان تاکید کرد و با بیان نمونه‌های عینی که از تهران شروع شده و در کشور توسعه یافته مانند ایجاد مراکز فراگیر در کشور بعد از راه‌اندازی 5 مرکز در تهران، ایجاد مراکز رصد و نجوم، موزه تاریخ، مرکزتئاتر و مراکز تخصصی ادبی، هنری و قرآن و عترت، همچنین اجرای برنامه‌های آینده مانند نمایش فیلم کودک ونوجوان در سینماها را نشانه اهمیت پایتخت در برنامه‌های کانون عنوان کرد.
حاجیان‌زاده گفت کانون استان تهران علاوه بر وظیفه جاری خود، همواره کمک‌کار و معین ستاد مرکزی کانون بوده و بسیاری از برنامه‌ها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کانون بدون همکاری آن به موفقیت دست پیدا نمی‌کند.
وی در روزمیلاد حضرت ابالفضل‌العباس (ع) که به عنوان روز جانباز نام‌گذاری شده است، از محمود سلیمانی مدیرکل جدید کانون تهران نیز به عنوان یک جانباز و مدافع ارزش‌های انقلاب یاد کرد و فعالیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی، اشراف به مسایل کانون، خوش‌نامی و موفقیت در سال‌های مدیریت بر کانون خراسان رضوی و دفتر ارز‌یابی عملکرد کانون را از جمله دلایل انتخاب او به این سمت عنوان کرد.
مدیرعامل کانون در پایان خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید، هم فرهنگی، هم ارزشی و هم دارای رفتاری دلنشین است. کلید موفقیت کانون همین دوستی‌ها و مهربانی‌هاست.
محمود سلیمانی کاریزمه اواخر سال 1392 به عنوان مشاور امور جانبازان مدیرعامل منصوب شد و از نیمه فروردین سال 1393 سرپرستی کانون استان خراسان رضوی را تا مرداد 1394 برعهده داشت و از آن پس نیز تاکنون به عنوان مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات کانون فعالیت می‌کرد.
او اکنون مدیرکل کانون استان تهران شده است، اداره‌ای که با دارا بودن 64 مرکز فرهنگی هنری در صدر آمار تعداد مراکز   درمیان همه استان‌های کشور قرار دارد.
 بر اساس این گزارش در آیین معرفی مدیرکل جدید، رضا قمرزاده معاون فرهنگی و مدیرکل سابق کانون استان تهران نیز در سخنان کوتاهی وفاداری، مهربانی، ادب و ولایت‌مداری را از جمله مهم‌ترین ویژگی های حضرت عباس(ع) برشمرد.
وی در عین حال توضیح داد که مدیرکل جدید اهل مشورت و در عین دلسوزی، به ارزش‌های انسانی پایبند است.
تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی
مدیرکل جدید کانون استان تهران روزهای مدیریتش در کانون خراسان رضوی را روزهایی پرخاطره، دل‌انگیز و به یاد ماندنی در جوار حرم امام رضا(ع) و در کنار همکاران آن استان توصیف و اظهار امیدواری کرد آن خاطرات خوب در کنار همکاران تهران نیز تکرار شود و کارهایی مفید و اثربخش برای کودکان و نوجوانان انجام شود.
او از تلاش‌های همه مربیان و کارشناسان کانون استان همچنین سه مدیرکل سابق آن که به اعتقاد وی منشا خدمات فراوانی بوده‌اند، قدردانی کرد.
سلیمانی اعتقاد به خرد جمعی در تصمیم‌گیری، اعتماد به همکاران و دفاع از حرمت و اعتبار آن‌ها، تقویت انگیزه‌های جمعی با همراهی همکاران، اعتمادآفرینی، و قابل پیش‌بینی بودن با تکیه به قانون و استانداردهای کاری کانون را از جمله سیاست‌ها و ویژگی‌های اصلی خود در مدیریت کانون استان برشمرد.
وی در عین حال تلاش برای تقویت امنیت و آرامش محیط کاری، حرکت در مدار ارزش‌های اخلاقی، تصمیم‌گیری بر اساس سازوکارهای مدیریت حرفه‌ای، نداشتن رفتارهای دوگانه و چندگانه، پرهیز از تصمیم‌گیری بر پایه احساسات، پایبندی به قول و قرارها، برنامه‌ریزی و قاطعیت در اجرای کارها و داشتن نظم فکری و رفتاری را از دیگر سیاست‌ها و ویژگی‌های مدیریتی خود عنوان کرد.
مدیرکل جدید کانون استان تهران در همین حال تصریح کرد که به اقتدارگرایی صرف - بر اساس سازوکارهای اداری - اعتقاد ندارد و معتقد است این اقتدار باید قلبی و با سازوکارهای اخلاقی و انسانی و رفاقت، صمیمیت، همدلی و همراهی همه کارکنان شکل بگیرد.
سلیمانی در پایان با تاکید بر این که تلاش خواهد کرد تا از تجربه‌های یکایک همکاران بهره‌مند شود، یادآور شد: شناخت متقابل در میدان عمل صورت می‌گیرد و امیدوارم این همکاری به نتایج موفق و مطلوبی برسد.
در پایان این آیین - که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار شد - حکم انتصاب مدیرکل جدید و لوح قدردانی از مدیرکل سابق از سوی مدیرعامل کانون به آن‌ها اعطا شد.