«جان‌جان»‌ها شخصیت کارتونی جدید کانون

«جان‌جان»‌ها شخصیت‌هایی انیمیشنی و عروسکی‌اند که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را در آستانه آغاز تابستان 1395 معرفی کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این شخصیت در جریان برگزاری نشست رسانه‌ای مدیرعامل کانون با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با موضوع برنامه‌های تابستانی این سازمان فرهنگی معرفی شد، فصلی که از سوی کانون «تابستان به یاد ماندنی» نام‌گذاری شده است.
علیرضا حاجیان‌زاده شامگاه 31 خرداد در جمع خبرنگاران توضیح داد که «جان‌جان»‌ها سریال انیمیشنی تلویزیونی است که تاکنون 20 قسمت آن تهیه و آماده پخش شده است. 
وی تاکید کرد: مساله پیوست فرهنگی و حضور شخصیت‌های ملی و بومی در تمام شئون فرهنگی کودک و نوجوان ایران دغدغه چندین ساله کارشناسان راهبردی حوزه فرهنگ و در راس آن‌ها مقام معظم رهبری بوده است.
مدیرعامل کانون ایده‌ی محوری این مجموعه را توجه به کودکان و دوران کودکی عنوان کرد و افزود: در طراحی مجموعه فضاها و شخصیت‌ها، علاوه بر توجه جدی به میراث فرهنگی و هویت ایرانی و به تصویر کشیدن ارتباط خانوادگی در سطح خانواده گسترده با حضور پدر بزرگ، مادر بزرگ و خاله، تلاش شده است تصویر جدید و جذابی از گرافیک و رنگ ایرانی ارایه دهد.
به گفته‌ی حاجیان‌زاده قهرمانان «جان‌جان»ها، جمعی از کودکان در شهری خیالی به نام مرنجان هستند که برای طرح مسایل و پی‌گیری حقوق خود، دنبال برقراری ارتباط با والدین و دیگر اعضای خانواده و دیگر بزرگ‌ترها هستند. آن‌ها از ابزاری فانتزی (شمشیر آب نباتی) کمک می‌گیرند تا بزرگ‌ترها به دوران کودکی خود برگردند و پدربزرگ و مادربزرگ آن‌ها، یاوران اصلی‌شان در این مسیر محسوب می‌شوند.
وی اظهار امیدواری کرد که این شخصیت‌ها در آینده نزدیک علاوه بر انیمیشن، مبنای تولید عروسک و اسباب‌بازی، کتاب و محصولات جانبی باشد و به تدریج به شکل پیوستی کامل در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.
نشست رسانه‌ای مدیرعامل کانون با خبرنگاران رسانه‌های جمعی شامگاه 31 خرداد 1395 هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.