بازدید مدیرعامل از کارگاه پویانمایی «آخرین قطره»

مدیرعامل کانون در جریان سفر به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از کارگاه ساخت پویانمایی با عنوان «آخرین قطره» بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این پویانمایی پیرو امضای تفاهم‌نامه کانون استان اردبیل و شرکت آب منطقه‌ای این استان در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی مصرف صحیح آب، در مرحله تولید قرار دارد.
بر اساس این خبر، تکنیک پویانماییِ «آخرین قطره» کات‌اوت و مدت زمان آن 20 دقیقه است و در این بازدید، نمونه کار سه دقیقه‌ای آن به نمایش درآمد.
این انیمیشن به کارگردانی داریوش علومی کارشناس هنری کانون استان اردبیل و با همکاری یحیی یوسفی‌اصل، لیلا خلیفه سقا، رقیه پرواره، لیلا نظمی و زهرا نصرتی در حال تولید است.
مدیرعامل کانون با حضور در این کارگاه و تماشای این اثر هنری بر مساله کار با اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون در زمینه آثار پویانمایی تأکید کرد.
علیرضا حاجیان‌زاده در ادامه همچنین گفت: پرتال کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظرفیت مناسبی را نمایش آثار هنری همکاران و اعضا فراهم خواهد کرد.
«آخرین قطره» به دنبال تأکید مدیرعامل کانون بر تولید آثار هنری و همچنین ارتباط بهتر با سازمان‌ها و نهادهایی که از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت می‌کنند و با هدفی تربیتی ساخته شده است.
بر همین اساس، طراحی شخصیت‌ها و زمینه‌های این پویانمایی، بر اساس هنر بومی و منطقه‌ای صورت گرفته و دست‌اندرکاران آن تلاش کرده‌اند جغرافیای استان در گرافیک آن، اعم از معماری سنتی و مدرن و همچنین نقش مایه‌هایی که در هنرهای دیگر وجود دارد، نشان داده شود.
مدیرعامل کانون و هیات همراه شامل فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع، نورا حق‌پرست مدیرکل نظارت بر انتشارات، لیلا بابایی مشاور امور بانوان مدیرعامل و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در روزهای 5 تا 7 مرداد در اردبیل از چند مرکز کانون در کوثر و خلخال دیدن کردند و در برخی برنامه‌های کانون این استان حضور یافتند.