اشتیاق مردم به دفاتر ایرانی و اسلامی رو به افزایش است

ثبت نمادهای ایرانی و اسلامی بر روی نوشت‌افزارهای کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر با استقبال مردم روبرو شده و این اشتیاق روبه افزایش است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون به روند طراحی و نشر نوشت‌افزارهای با نماد ایرانی و اسلامی امیدوار است و البته مشکل عرضه و نبود شبکه‌های گسترده فروش این کالاهای فرهنگی را مانعی برای ورود بیشتر این نوشت‌افزارها به سبد اقتصادی خانواده عنوان می‌کند.
علیرضا حاجیان‌زاده در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران نوشت در تهران تاکید کرد اگر امکان عرضه بیشتر برای کانون همراه با بازاریابی مناسب و توسعه مراکز فروش فراهم شود، به این روند امیدوار‌تر خواهیم شد.
وی در عین حال اهمیت بروز خلاقیت‌های بیشتر و ارایه طرح‌های جدیدتر و زیباتر متناسب با ذائقه مخاطب و منطبق بر ارزش‌های فرهنگی را یادآور شد و افزود: کانون چهار سال است که وارد این عرصه شده است و هر سال نمادهای جدیدی را به جامعه معرفی می‌کند. امسال توسط کانون علاوه بر تولید بسته کامل لوازم التحریر، حدود 35 طرح با موضوع های زیست محیطی، حوزه شعر و ادب فارسی، حکایت‌های کهن و معرفی شعرای ایرانی منتشر شد و معتقدیم از این طریق بچه‌ها به تدریج با این نمادها ارتباط برقرار می کنند.
مدیرعامل کانون در همین زمینه نقش رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی را در فرهنگ سازی در میان مردم برای استفاده از این کالاهای فرهنگی بسیار با اهمیت ارزیابی  وتصریح کرد رسانه ملی در این زمینه همکاری خوبی داشته است.
حاجیان‌زاده توضیح داد کانون در حوزه نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی دو نوع نقش آفرینی می کند. نخست تولید و نمونه‌سازی کالاهای نوشت افزار با نمادهای ایرانی و اسلامی است و دیگر از منظر نقش حاکمیتی، حمایت از تولیدکنندگان را در برنامه خود قرارداده است تا هم ایده پردازان و طراحان و هم تولید کنندگان انگیزه داشته باشند تا با شناسایی ظرفیت‌های آن‌ها، عرصه‌ای برای تولید و عرضه این محصولات فراهم شود.
وی به تولیدکنندگان توصیه کرد که برای ارتقای کیفیت آثار عرضه شده بیشتر تلاش کنند و از خانواده‌ها هم خواست نسبت به انتخاب کالاهای مناسب برای فرزندان‌شان حسایت بیشتری نشان دهند.
مدیرعامل کانون در پایان با بیان این که نتیجه‌بخشی فعالیت‌های فرهنگی تدریجی است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر خوشبختانه فرهنگ استفاده از نوشت‌افزارهای دارای نمادهای ایرانی و اسلامی بین مردم ترویج شده و مراجعه و تقاضاهای آن‌ها نشان‌گر این امر است.
نمایشگاه ایران نوشت تا روز 12 شهریور به کار خود در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران به کار خود ادامه می‌دهد.