کلنگ ساختمان جدید کانون زبان ایران در جهرم به زمین زده شد

کلنگ ساختمان جدید کانون زبان ایران طی آیینی در جهرم با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زمین زده شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده‌ی مردم جهرم، فرماندار ویژه این شهرستان و جمع کثیری از مسوولین و مدیران شهرستان جهرم حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، علیرضا حاجیان‌زاده در همین مراسم با اشاره به  وجود 954 مرکز فرهنگی‌هنری فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور گفت: کانون زبان ایران با سابقه 90 ساله و دارا بودن 237 مرکز آموزشی در کشور از قدیمی‌ترین و پرآوازه‌ترین مراکز زبان‌آموزی در کشور است که علاوه بر آموزش زبان انگلیسی، زبان‌های دیگر را نیز تدریس می‌کند.
مدیر عامل کانون هم‌چنین گفت: زبان‌آموزی در کانون زبان ایران با کیفیت و تکنیک‌های اثرگذار انجام می‌شود و فضای فرهنگی کانون زبان و ارایه محتوای مناسب با سبک زندگی ایرانی‌اسلامی در این آموزشگاه از ویژگی‌های آن است.
وی ادامه داد: یکی از موضوع‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری، توجه به سبک زندگی ایرانی‌اسلامی در آموزش زبان است. در کانون زبان  با بازنگری و تالیفات جدید در محتوای آموزشی چه در بخش منابع آموزشی و چه در بخش منابع کمک آموزشی زبان انگلیسی و سایر زبان‌های خارجی در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برداشته‌ایم و با رویکرد به زندگی ایرانی اسلامی زبان‌های خارجی را آموزش می‌دهیم.
 مدیرعامل کانون در پایان با تقدیر از حمایت نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی‌، هم‌چنین فرمانداری این شهرستان به دلیل اهدای زمین برای ساخت این مرکز و شهرداری جهرم به خاطر اعطای پروانه رایگان گفت:  امیدواریم با حمایت و کمک  تمام مسوولان در کوتاه‌ترین زمان این پروژه به بهره‌برداری برسد.
محمدرضا رضایی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی که در آیین کلنگ‌زنی ساختمان کانون زبان ایران شعبه جهرم حضور داشت با اشاره به تلاش‌های مسوولان کانون در آموزش زبان با شیوه‌های نوین آموزشی گفت: در صورت راه‌اندازی این مرکز، جمعیت زبان‌آموز این شهر به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تقویت فضای آموزشی و فرهنگی را سرمایه‌گذاری برای آینده‌ی کشور دانست و بیان کرد: شهرستان جهرم با برخورداری از 15 هزار دانشجو دارای ظرفیت علمی و آموزشی مناسب است و ضرورت دارد با توسعه این مراکز به سرمایه گذاری در مسایل پژوهشی اقدام کنیم.
وی با اشاره به توانایی شهرستان جهرم در پوشش خدمات علمی جنوب استان فارس، بیان کرد: با احداث ساختمان مناسب کانون زبان در جهرم این مرکز آموزشی با اقبال بیش از پیش از سوی علاقه‌مندان آموزش زبان روبه رو خواهد شد.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که برخی پروژه‌ها فارغ از حجم ریالی آن از ارزش معنوی خاصی برخوردار است که سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند در آینده شهر و کشور موثر باشد گفت: ساخت و راه‌اندازی ساختمان جدید کانون زبان ایران در جهرم تأثیری شگرف در روحیه کودکان، نوجوانان و جوانان شهر خواهد داشت که این تأثیر ارزشی بسیار بالا دارد.
فرماندار ویژه جهرم نیز گفت: کانون زبان ایران در شهرستان جهرم دارای قدمت زیاد و مدرسان قوی و دانش آموختگان و زبان‌آموزان ارزشمند است و در حال حاضر مورد وثوق مردم و خانواده‌ها است.
علیرضا صحراییان وجود کانون زبان ایران و فعالیت چشم‌گیر آن را یکی از افتخارات این شهرستان برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های مناسب و تسریع ساخت و ساز، علاقه‌مندان بتوانند از فضای استاندارد آموزشی در آینده‌ای نزدیک بهره ببرند.
زمین اختصاص یافته به مرکز آموزشی کانون زبان جهرم 700 متر مربع مساحت دارد و در چهار طبقه ساخته خواهد شد.

مدیرعامل کانون را در این سفر محمدرضا رستمی، مشاور مدیر عامل در امور مجلس و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون همراهی کردند.
کلنگ ساختمان جدید کانون زبان ایران در شهر جهرم استان فارس روز 23 دی 1395 به زمین زده شد.