کانون به دنبال تبیین ارزش‌های انقلاب برای کودکان و نوجوانان است

علیرضا حاجیان‌زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر چهار اثر استان همدان، تبیین ارزش‌های انقلاب در حوزه کودکان و نوجوانان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیان‌زاده بر تبیین ارزش‌های انقلاب در حوزه کودک و نوجوانان تاکید کرد و افزود: با تولید کتاب‌ها، تئاترها و فیلم‌های جذاب سعی می‌کنیم، کودکان و نوجوانان را با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس آشنا کنیم.
مدیر عامل کانون در رابطه با چگونگی انتقال ادبیات دفاع مقدس به کودکان خاطر نشان کرد، ارزش‌های دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید در قالب‌های جذاب برای کودکان ارایه شود، تا بچه‌ها به واسطه جذابیت‌های هنری با این ارزش ها مأنوس شوند.
وی با اشاره به این‌که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تولید کتاب‌ها، تئاترها و فیلم‌های جذاب سعی می‌کنیم، ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را برای کودکان و نوجوانان تبیین کنیم، ادامه داد: مربیان کانون با قصه‌گویی و بیان روایت انقلاب اسلامی بچه‌ها را با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس آشنا کنند.
مدیرعامل کانون در همدان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف ادبی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی در حوزه کودکان و نوجوانان شرایط را برای استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان مومن، انقلابی و جوان فراهم می‌کند.
وی بیان کرد: مسئله تهاجم فرهنگی و رخنه فرهنگی، از آسیب‌ها و تهدیدها است و کسانی که کار فرهنگی انجام می‌دهند و تولیدات فرهنگی را دنبال می‌کنند باید از رخنه فرهنگی پرهیز کنند.
حاجیان‌زاده در ادامه، نسبت به تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب بر چهار کتاب استان اظهار کرد: کتاب‌های خاطرات انقلاب و دفاع مقدس که مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفته و تقریظ بر آن‌ها نوشته شده موجب تشویق نویسندگان و پدیدآورندگان آثار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌شود.
ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با رونمایی از چهار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های "دختر شینا "،"وقتی مهتاب گم شد"،" گلستان یازدهم"و" آب هرگز نمی‌میرد" با حضور آیت‌الله محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، ناصر نیکبخت استاندار همدان و علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
"دختر شینا" عنوان کتابی است که بهناز ضرابی‌زاده کارشناس مسوول ادبی کانون استان همدان آن را از دل خاطرات قدم خیر محمدی کنعان از همسر شهیدش، حاج ستار ابراهیمی هژیر تدوین کرده است. همچنین "گلستان یازدهم" اثر دیگر بهناز ضرابی‌زاده است که در بردارنده خاطرات پناهی روا، همسر شهید علی چیت سازیان است.