ارتقا فعالیت‌های فرهنگی کانون نیازمند تقویت منابع داخلی است

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون تقویت منابع درآمدی را در برنامه ششم توسعه کشور یکی از راه‌های توجه بیشتر به مسایل فرهنگی و وضعیت رفاهی معیشتی کارکنان کانون اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، فریدون واحدی در گردهم‌آیی مدیران ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در این زمینه گفت: مابه عنوان یک شرکت دولتی باید منابع داخلی را افزایش دهیم و برای دست‌یابی به این مهم لازم است نگاه‌مان را به حوزه‌ی اقتصاد فرهنگ  تغییر دهیم و تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود برای درآمدزایی فرهنگی و افزایش منابع بیش‌تر و بهتر بهره‌برداری کنیم.
وی تصریح کرد: بحث خدمات عمومی فرهنگی هنری و عضویت اعضای مراکز فرهنگی‌هنری وظیفه ذاتی کانون است و در این بخش نگاه به درآمدزایی نداریم اما در بخش کارگاه‌های ویژه فرهنگی و هنری، فضاهای نمایشگاهی و همایشی، اکران فیلم در سالن‌های کانون و کانون زبان می‌توانیم درآمدهای بیشتری داشته باشیم.
واحدی هم چنین یادآور شد توسعه فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در سراسر کشور از سیاست‌های اصلی کانون است و امیدوارم با کمک مدیران استانی در زمینه اقتصاد فرهنگی تا پایان برنامه پنجم به آنچه هدف‌مان است دست پیدا کنیم.
در ادامه برنامه این بخش، مدیران کل ستادی و استانی به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در زمینه تقویت حوزه اقتصاد کانون پرداختند که توجه بیشتر به سلیقه‌های بچه‌ها در تولید محصولات، استفاده از نیروهای جوان و با انگیزه در فروشگاه‌ها، توجه به پایداری درآمدهای موجود و تقویت آن‌ها، معرفی بیشتر فروشگاه‌های عرضه‌محصولات کانون در استان‌ها و تعامل بیشتر با آموزش و پرورش از آن جمله بود.
گردهم‌آیی سراسری معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روزهای 21 و 22 اسفند 95 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.