هم‌اندیشی مدیران کانون برای اجرای طرح کانون مدرسه

مدیران کل ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دوم برنامه‌های گردهم‌آیی یک روزه خود به بررسی نقاط ضعف و قوت طرح کانون مدرسه در سال تحصیلی گذشته پرداختند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست ابتدا علیرضا حاجیان‌زاده به بیان اهمیت اجرای این طرح پرداخت و گفت: طرح کانون مدرسه طرحی است که مربیان ما می‌توانند در این فرصت با برنامه‌های جذابی که برای دانش‌آموزان عضو طرح اجرا می کنند و با شناسایی استعدادها ، شرایط مناسبی برای تمدید عضویت و جذب عضو پایدار در مراکز فرهنگی‌هنری را فراهم کنند تا بتوانیم فعالیت اساسی و زیربنایی کانون را بهتر دنبال کنیم.
هم چنین با اجرای این طرح معلمان مدارس نیز در کنار مربیان متخصص کانون با شیوه‌های تربیتی کانون آشنا می‌شوند و می‌توانند از آن بهره گیرند.
مدیرعامل با اشاره به این‌که در این طرح، تحت پوشش قرار دادن تمام مدارس کشور برای کانون امکان‌پذیر نیست یادآور شد: در هر سال تعدادی از مدارس را پوشش می دهیم و تلاش می کنیم در حد توان وبه صورت تدریجی سال به سال با مدارس دیگر مرتبط شویم.
وی بر ترویج این طرح در سراسر کشور تاکید و خاطرنشان کرد با امضای تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت آموزش ابتدایی صورت گرفت به زودی شیوه‌نامه‌ی اجرایی آن نیز به تمام استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا در سال تحصیلی جدید با هماهنگی بهتری طرح کانون مدرسه اجرا شود.
حاجیان‌زاده با بیان این‌که تلاش می‌کنیم با اجرای این طرح الگوسازی در مدارس کشور صورت گیرد به مدیران کل کانون توصیه کرد طرح‌های دیگر کانون از قبیل کانون نمایش، عرضه‌محصولات فرهنگی کانون و برپایی نمایشگاه‌های کتاب و... با این طرح گره بخورد تا شاهد تاثیرگذاری بهتر و بهره‌مندی بیشتر مخاطبان باشیم.
وی در پایان صحبت‌های خود ضمن تبریک موفقیت‌های اخیر روابط عمومی کانون در دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی گفت: تلاش‌های زیادی در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی صورت گرفته که شایسته تقدیر است اما هنوز هم ظرفیت‌های زیادی برای آگاهی بیشتر افکار عمومی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجموعه وجود دارد که امیدواریم مدیران‌کل استان‌های کانون نیز با حمایت بیشتر از روابط عمومی‌های خود به این مهم کمک کنند.
اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون روز 31 تیر در 10 بخش ملی دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، تندیس و لوح دریافت کرد.
بر اساس این گزارش در گردهم‌آیی مدیران کانون، هم‌چنین مدیران کل کانون استان‌ها به بیان نقطه‌نظرها، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در زمینه اجرای طرح کانون مدرسه پرداختند.
نشست هم‌اندیشی مدیران‌کل برای اجرای بهتر طرح کانون مدرسه روز اول مرداد 96 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار شد.