ساختار کانون چابک‌ می‌شود

چابک‌سازی و متناسب‌سازی ساختار سازمانی کانون وظیفه مدیران ارشد است و کارشناسان امور اداری می‌بایست در این راستا نسبت به آگاه‌سازی کارکنان و تشریح این سیاست گام بردارند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در گردهم‌آیی کارشناسان امور اداری کانون سراسر کشور با بیان این مطلب گفت: کارشناسان امور اداری باید کمک حال واحدهای دیگر باشند. باید خوب قانون را بدانند و هر وقت لازم باشد واقع‌بینانه دفاع کنند.
وی ادامه داد: در نگاه کلان کانون باید به سمتی برویم که ساختار و تصمیم‌ها و فعالیت‌های کانون منطبق بر سیاست‌های اجرایی کشور باشد.
واحدی استفاده از نرم‌افزارهای جدید را در ارتقاء کیفت خدمات موثر دانست و تاکید کرد: وجود نرم‌افزارها در سرعت بخشی و چابک‌سازی فعالیت‌های نقش تعیین کننده‌ای دارند و دفتر فن‌آوری و تحول اداری در حال توسعه زیر ساخت‌ها و گسترش نرم‌افزارهای کاربردی است. کانون تلاش کرده تا به سمت نرم‌افزاری شدن پیش برود و کارها سرعت پیدا کند و بخش کاغذی کار، کم شود.
واحدی در ادامه اجرای این سیاست را در صرفه‌جویی منابع مالی کانون بسیار موثر دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد که منابع را به سمت بخش معیشتی و رفاه کارکنان ببریم. به همین دلیل صرفه‌جویی در کانون را سرلوحه قرار داده و از رفاه و معیشت همکاران حمایت می‌کنیم.
وی از کارشناسان امور اداری خواست تا در بخش نیروهای انسانی به‌ویژه مربیان پاره وقت و کارکنان کانون آنان را با حقوق اولیه خود مانند بیمه، اضافه کار و امور رفاهی و هر آنچه که در یک سازمان به عنوان حقوق کارمند تعریف شده، آگاه کنند.
وی گفت: در بحث جابجایی نیروها به شدت در ستاد مرکزی مراقبت کردیم تا به یک استاندارد نیروی انسانی برسیم و از خروج همکاران از کانون جلوگیری شد.
واحدی گفت: بخش اجرایی و بخش اداری مالی کانون بهترین روزهای کاری خود را سپری می‌کند هم در استان‌ها و هم در ستاد مرکزی همدلی خوبی وجود دارد خدا رو شکر می‌کنیم که کارهای خوب روز به روز توسعه پیدا می‌کند.
وی به کارشناسان امور اداری گفت: محتوای بخش‌نامه‌های اداری را باید  به اطلاع همکاران برسانیم و حرمت، عزت و کرامت انسانی آنان را حفظ کنیم تا بتوانند در امنیت روانی کامل فعالیت کنند.
عباس خوش نقش کارشناس ارشد سیستم‌ها و روش‌ها از سازمان امور مالیاتی کشور، مدرس دانشگاه و دوره‌های اموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدریس محتوای آموزشی این دوره را که 32  نفر از 28 استان کشور در آن حضور داشتند، برعهده داشت.
پاسخ‌گوی ابهام‌های همکاران باشیم
موسی‌رضا نظری مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی کانون نیز در این جلسه گفت: هر افزایش حقوقی در صورت تامین اعتبارات لازم، انجام می‌شود.
وی با اشاره به این‌که واحد امور اداری بیشترین مراجعه کننده را نسبت‌ به دیگر واحدهای اداری کانون دارد افزود: از همکاران امور اداری می‌خواهم تا خویشتن‌دار باشند و با حوصله بیشتری پاسخ‌گوی ابهام و پرسش‌های همکاران مراجعه‌کننده باشند.
نظری گفت: همکاران امور اداری وظیفه دارند تا بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی که به استان‌ها ارسال می‌شود به اطلاع همکاران زیر مجموعه خود برسانند.
مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی کانون تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌هایی که بین همکاران صورت گرفت نشان داد که بیشتر همکاران درباره وضعیت ارایه خدمات بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ رضایت نداشتند که همکاران ما در این واحد پی‌گیر خواسته‌های آنان و رفع مشکلات هستند.
دوره آمورشی سیستم‌ها و روش‌ها ویژه کارشناسان امور اداری کانون از تاریخ 7 تا 10 مرداد 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار شد.