دکتر محمد علی شامانی مشاور عالی مدیرعامل کانون شد

مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکم انتصاب دکتر محمد علی شامانی به عنوان مشاور عالی خود اظهار امیدواری کرده است که کانون به الگویی برای سایر بخش‌های دولتی و غیر دولتی تبدیل شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در نخستین حکمی که پس از انتصابش به عنوان مدیرعامل کانون، صادر کرده از مشاور عالی خود خواسته است تا با حضور مشاوران متدین و متخصص و تشکیل کارگروه‌های موضوعی در ذیل اطاق فکر و شورای راهبری کانون، نگاهی راهبردی با رویکرد «پیوست فرهنگی» در فعالیت‌ها و تولیدات کانون جاری شود و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آن باشیم که کانون در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی حضوری الهام‌بخش داشته و الگو برای سایر بخش‌های دولتی و غیر دولتی فعال در این حوزه باشد.
فراهم‌آوردن زمینه مشارکت و هم فکری صاحب نظران و اهالی فرهنگ و هنر در حوزه کودک و نوجوان از دیگر خواسته‌هایی است که مدیرعامل کانون در حکم انتصاب محمد علی شامانی به آن‌ اشاره کرده است.
حاجیان‌زاده در ابتدای این حکم آورده است: «اکنون که مقدر شده است در نهاد فرهنگی کانون، خدمتگزار فرزندان این مرز و بوم باشم، در حوزه‌ی مدیریتی کانون، تقویت و گسترش فکر و اندیشه، تحلیل مسایل فرهنگی کشور، بررسی نیازهای کودکان و نوجوانان و ابتکار و نوآوری در طراحی فعالیت‌ها بر پایه‌ی مسایل انقلاب اسلامی را در اولویت قرار داده‌ام و حضور مشاوران و صاحب نظران این عرصه که به ترسیم اندیشه کلان حاکم بر کانون و تعمیق و توسعه کیفی فعالیت‌ها بپردازند را ضروری می‌دانم.»
دکتر محمدعلی شامانی، نویسنده و کارشناس تعلیم ‌و ‌تربیت متولد سال 1339 در دامغان دوران کودکی و نوجوانی  خود را در مرکز شماره 2 کانون تهران گذرانیده است و در سوابق کاری خود نیز بارها به عنوان مدرس در دوره‌های آموزشی کانون تجربیات و اندوخته‌های علمی‌اش را در اختیار مربیان شرکت‌کننده در این کلاس‌های آموزشی قرار داده است.
 وی دانش‌آموخته رشته‌ی حقوق است و تدریس در دانشگاه‌های علامه طباطبایی، شهید رجایی، علم و فرهنگ، موسسه آموزش عالی رفاه و مراکز آموزشی عالی فرهنگیان از جمله سوابق علمی وی به شمار می‌رود.
شامانی همچنین ریاست مرکز مطالعات راهبردی، دفتر انتشارات کمک آموزشی،  عضویت در کنفرانس‌ها و کارگروه های علمی و سردبیری مجلات آینده‌سازان، امید آینده، رشد معلم، رشد جوانه، خانه و... ، داوری جشنواره‌های کتاب، عضویت در کمیته تدوین کلیات برنامه سند ملی آموزش و پرورش، معاونت فرهنگی خانه روزنامه‌نگاران جوان و مسوولیت مرکز مشاوره رفاه را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است.
در همین حال عضویت در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و کتاب‌هایی مانند سحر پرنده مهربان (1364)، بدنبال میوه زندگی (1365)، شکوفه خونین (1367) قورباغه‌ای که ترمز بریده بود (1378)، خرمالوی نارس (1380)، مهارت خواندن(1391)، مهارت نوشتن(1388)، دختر معبد(1384)، فصل اول زمین(1385)، مطالعه چگونه، چه وقت کجا(1372)، مثل نسیم(1388)، تو انتخاب شده‌ای(1390) و مراقب دوستم باش(1392) از جمله آثاری است که از وی منتشر شده است.
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون نیز در حکم انتصاب شامانی به عنوان مشاور عالی مدیرعامل به تعهد، تدین و تجارب ارزشمند وی در حوزه‌ی فرهنگ و ادب، مطالعات‌، تالیفات و فعالیت‌های او در زمینه مسایل کودکان و نوجوانان اشاره کرده است.
شامانی پس از انتصاب خود به این عنوان‌، کانون را فضایی دوست‌داشتنی و سرشار از بزرگواری، ادب و حس کودکانه و پاکی توصیف و از بازگشت دوباره‌اش به کانون و در میان همکارانی که به آنان ارادت تاریخی دارد، اظهار خوشحالی کرد.