کد خبر: 233641
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
بازدید 4073
دیدار مسوولین کانون استان البرز با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج

مدیر کل و معاونین کانون استان البرز در دیدار با آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج فعالیت های کانون را تشریح کردند

 
  به              گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،ظهر روز چهارشنبه 26 شهریور 1393،علی رضا جلالی ،مدیر کل کانون البرز ،مهدیه محمدی ،معاون اداری – مالی و مهری فلاح معاون فرهنگی از ساعت 12 الی 30/12 در دفتر امام جمعه کرج حضور یافته و با ایشان ملاقات کردند.
در این دیدار علی رضا جلالی ،مدیر کل کانون البرز،با اشاره به خارج شدن کانون از اصل 44 با توجه به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ،و  بیانات ایشان   در دیدار با مسوولان کانون کشور تعمق بخشی و کیفیت بخشی به عملکرد مراکز را رویکرد کانون در یک سال اخیر دانست و گفت :
با توجه به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در صدد هستیم آن چه را که به آن بیت المال فرهنگی می گوییم و مجموعه ای از امکانات و توانمندی ها است را حبس نکرده و در اختیار جوانان ارزشیّ فعال،قرار دهیم .
مدیر کل کانون هم چنین ضمن تشریح فعالیت های مختلف حوزه های فرهنگی ،هنری و ادبی گفت :
ما بیانات رهبر معظم انقلاب را در تمام حوزه ها از جمله موسیقی ،کارهای هنری و ... سر لوحه کار خود قرار داده و در فکر ایجاد محتواهای مناسب هستیم .
وی گزارش مختصری از عملکرد کانون استان  در دهه کرامت و اردوی استانی با  موضوع سبک زندگی اسلامی  ارائه داد    و در بخش بعدی صحبت ها ،امکانات کانون استان ،از جمله آسمان نما و رصد خانه معرفی شد و قرار شد که به امید خدا در آینده نزدیک حضرت آیت الله  حسینی همدانی شخصاً بازدیدی از کانون داشته باشند.
امام جمعه کرج هم چنین از میزان استقبال اعضا از کانون ،تعداد مراکز نکاتی را جویا شدند.
جلالی نیز در توضیح این سوال حضور بچه ها در کانون را بر اساس علایق و داوطلبانه خوانده و افزود :
ما در کانون فعالیت های متنوعی بر اساس ذائقه کودکان ونوجوانان تدارک دیده و اجرا می کنیم .
مدیر کل کانون همچنین بر لزوم ایجاد یک خط دهی و جهت دهی مناسب در عرصه ها ی مختلف به کودکان ونوجوانان تأکید کردو از انجام فعالیت های غیر مستقیم برای بیان آموزه های اسلامی و تربیتی به کودکان ونوجوانان نام برد.
امام جمعه کرج نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت استان ،مبنی بر وجود اقوام مختلف گفت
در عصری که رسانه های دیجیتال بسیار مورد استفاده جوانان و نوجوانان هستند ،باید فعالیت های پرتحرک به آنان داده شود که طرح اجرای جشنواره بازی های محلی به اداره کل ورزش و جوانان استان داده شده است ،جلالی نیز از اجرای این طرح در کانون توضیحاتی را ارئه کرد.
حسینی همدانی در پایان این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای همکاران کانون گفت :
از 16 تا 22 مهر که هفته ملی کودک نام گذاری شده است سعی خواهد شد بنابر درخواست کانون ، در یکی از خطبه های نماز جمعه به این موضوع اشاره شود و در آینده نزدیک بازدیدی از کانون استان انجام شود.