قصه گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی بوده ،هست و خواهد بود

علی رضا جلالی مدیر کل کانون استان البرز در آیین اختتامیه سومین جشنواره استان البرز، از نقش مهم قصه گویی و ویژگی های قصه گو و قصه خوب گفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،مدیر کل کانون استان علی رضا جلالی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره قصه گویی استان حضور یافته وضمن تقدیر ویژه از تلاش های کلیه ی همکاران به جهت انجام فرآیند جشنواره که شامل بررسی شیوه نامه کشوری ،تدوین شیوه نامه استانی و برگزاری جشنواره می شود و کلیه ی شرکت کنندگان به جهت وقت گذاری و تلاش گفت :
اگر قصه گویی به درستی انجام شود اولین فایده ی آن به خود قصه گو می رسد وپس از انتقال ارزش ها و مفاهیم به خود او ،سپس قصه اثری را که باید داشته باشد ، بر مخاطب می گذارد .
وی با اشاره به این که خدای متعال اولین و بهترین قصه گوی عالم است ،افزود :
خداوند متعال در کتاب آسمانی که معجزه پیامبر عطیم الشأن اسلام است قصه های مختلفی آورده که همگی سرشار از پند و اندرزهای هنرمندانه و زیبا هستند.
مدیر کل کانون البرز ادامه داد:
قصه گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی ،بوده ،هست و خواهد بود .
جلالی در ادامه به ویژگی های قصه و قصه گوی خوب اشاره کرد و گفت :
قصه ای خوب است که اولا علاوه بر گروه سنی مشخص شده ،قابلیت انتقال به طیف وسیعی را داشته باشد و همگان با قصه از ظن خود همراه شوند و ثانیاً قصه خوب باید باعث تغییر رفتار شود .
وی در بیان ویژگی های قصه گوی خوب نیز گفت :
قصه گویی موفق خواهد بود که قصه خود را باور کند و این باور را از آن جایی می توان فهمید که آموزه های تربیتی قصه باعث تغییر رفتار و بهتر شدن آن در خود قصه گو شده باشد .