مراکز استان روز به روز به سمت اجرای فعالیت های کیفی پیش بروند

 
 جلسه ای صبح روز دوشنبه 24 آذر 93  از ساعت 9 الی 13با حضور مدیر کل ،معاون فرهنگی ،کارشناسان و مسوولین مراکز در محل دفتر مدیر کل استان ، به منظور بررسی شیوه نامه اجرایی کلاس های شهریه ای و تحلیل آمار مراکز در 6 ماهه اول سال برگزار شد .
 
در ابتدای این جلسه ، فرزانه عطار صحراگرد کارشناس فعالیت های ویژه  استان ،ضمن قرائت شیوه نامه ی برگزاری کلاس های شهریه ای استان البرز، توضیحات کاملی را در خصوص نحوه ی به کار گیری نیروهای کلاس ها ی ویژه ،شهریه کلاس ها ،تعداد مناسب اعضا و سایر نکاتی که باید رعایت شود از  جمله تکمیل با دقت  و حوصله فرم ها و ارسال به موقع آن ها مطرح کرد .
در ادامه علی رضا جلالی ،مدیر کل کانون استان ضمن اشاره به این که باید استفاده صحیح از امکانات و فضاهای موجود در مراکز کانون استان صورت گیرد ، بر لزوم اجرای کلاس ها منطبق بر شرح وظایف کانون و مشخص کردن فرآیند کلی کلاس ها تأکید کرد و از همکاران خواست اعضا و والدین آنان را ترغیب کنند تا در کلیه ایام سال از کلاس های ویژه استفاده کنند و بتوانند در کنار این کلاس ها از سایر فعالیت های اجرایی کتابخانه نیز بهره ببرند .
در بخش دوم این جلسه موضوع تحلیل آماری مراکز در شش ماهه اول سال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل در دستور کار قرار گرفت .
طاهره گرمسیری ،کارشناس فرهنگی استان از همکاران خواست که نکاتی را که خودشان در رابطه با تحلیل آماری مرکز در نظر دارند ،بیان کنند .
مهری فلاح معاون فرهنگی کانون استان در سخنانی گفت :
ما در کانون استان به دنبال رسیدن به کیفیت فعالیت ها هستیم و دوست داریم که همکاران برنامه هایشان را با هدف و بر مبنای دغدغه های مرکز برنامه ریزی و اجرا کنند و به دنبال کیفیت بخشی هر چه بیشتر به فعالیت های اجرایی باشند .
وی افزود : اگر کارها کیفی انجام شود ،به مرور روی آمار کمی هم تأثیر خواهد گذاشت .
جلالی ،مدیر کل کانون استان نیز ضمن بیان همین مطلب گفت :
ما در پی افزایش آمار نیستیم و می خواهیم همکاران رابطه خوب و منطقی  با نرم افزارداشته باشند  و فعالیت ها را به شکل صحیح و درست ،همان گونه که اجرا می شوند ثبت کنند تا انحرافی در آمار پدید نیاید.
در ادامه مسوولان مراکز هشتگرد ،کرج 3 ،کرج 2،مجتمع ،کرج 4 و کرج 1 به ترتیب گزارش تحلیلی خود را ارائه کردند .
از جمله موارد مشترکی که همکاران به آن اشاره کردند افت در میزان اجرای فعالیت ها بود که ثبت نشدن کارگاه های شهریه ای در آمار مراکز یکی از علت های ذکر شده  برای این مورد بود ،کمبود نیرو در برخی مراکز ،حجم زیاد فعالیت های مرتبط با ثبت نام  ،توجه به ویژه برنامه ها و کیفیت اجرای آن  امکانات و قابلیت های تک تک مراکز ،ارتباط با مدارس ،نهاد ها و سازمان ها و تبلیغات و بستر سازی از جمله نکاتی بود که مسوولین  نقطه نظرات خود را در مورد آن بیان کردند .
در ادامه کارشناسان ادبی و هنری استان نیز تحلیل آماری خود را از فعالیت های مربیانشان در مراکز انجام داده و بر ضرورت ثبت صحیح فعالیت ها با نظارت مسوولین تأکید کردند.
در انتهای این جلسه نیز علی رضا جلالی ،مدیر کل کانون استان ،ضمن تشکر از همدلی و همراهی کلیه همکاران  و لزوم برنامه ریزی هر چه بیشتر و بهتر مسوولین با توجه به موقعیت مکانی مرکز در اجرای برنامه ها گفت :
امیدواریم که مراکز استان روز به روز به سمت اجرای فعالیت های کیفی پیش بروند و هر روز  بیش از پیش شاهد حضور متداوم و موثر اعضا در مرکز باشیم که اگر به چنین نقطه ای برسیم ،یقینا مراکز در زمینه کمی نیز رشد خواهند داشت .